Amerikanska klädkedjor till Sverige

Läste nyss på aftonbladet att tre amerikanska klädkedjor letar lokaler i Sverige. Nästan lite lustigt tycker jag. Jag borde väll tycka att de skulle vara jätteroligt om de öppnade butiker i Sverige, men helt ärligt så vill jag mest skratta.

Forever 21, Abercrombie & Fitch och Hollister är butikskedjorna som hoppas på att komma in på den svenska marknaden.
- Men har de utländska kedjorna rätt trend- och prisnivå kan de komma och konkurrera med butikskedjor som H & M, Gina Tricot och MQ. Citerat ur
Aftonbladets artikel.
Själv tror jag dock att A&F kommer konkurrera ut Hollister då de har precis samma kläder, men A&F är snäppet bättre. Min största skräck är nu att alla killar kommer gå runt i A&F-kläder och flip-flops, precis som här i USA. Forever 21 är inte min favorit butik då de säljer billiga saker med dålig kvalité. Visst kan man hitta något guldkorn mitt i kaoset, men aldrig att de skulle konkurrera ut H&M. Jag vet att det är många i Sverige som älskar Forever 21, så jag antar att butikskedjan går bra trotts allt.

Jag har hellre Starbucks i Sverige än dessa butiker.
Eller vad tycker ni?

None

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja, otroligt mycket hellre Starbucks såklart. <3



Jag älskar kläderna på Hollister som jag sett på hemsidan... Men det skulle inte vara kul om det blev vardagsmat i Sverige, haha!

2009-02-05 @ 20:23:07
Postat av: Malin som saknar Starbucks och sin Kristin

A&F är ju fina kläder men sjukt dyrt.. Men Forever 21 har roliga detaljer etc men jag gillar deras inredning med skrikiga färger mer än kvalitén.. Och den dagen Starbucks kommer till Sverige ska jag dricka kaffe. OCH CHAI LATTE!!!! Saknar dig tös!

Postat av: Julia - au pair i Cary, NC

ABERCROMBIIIIEEEEEE! dregel slurp slurp dregel Och F21 är inte helt fel heller, sitter ofta på deras websidor och diggar dem.



Men som sagt... Starbucks vore inte helt åt helvete det heller.

2009-02-06 @ 04:24:44
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback