Engelska vs. Svenska

Idag satt jag i bilen på väg till Target och pratade med mig själv - på engelska. Som jag sagt många gånger tidigare så pratar jag hellre engelska än svenska, och har nu insett att det är en av de värsta sakerna med att komma hem till Sverige. Kommer jag gå runt och prata engelska med mig själv på dagarna? Eller kommer jag gå runt och prata engelska med alla människor jag inte känner? Hur ska jag klara mig i ett land där man knappt pratar engelska?

Jag kommer nog bli den där tjejen som går runt och pratar engelska med sig själv, och endast läser engelska böcker. Jag kommer bli en riktig nörd!

None


Kommentarer
Postat av: Malin

Oh no! Honey, you can always call me ;) Miss you like crazy and I would love to go to Target very very soon! Love, Malin

2009-01-09 @ 17:09:43
Postat av: Nalita

Sv: Okej men vad bra, jag har ju G i engelska och kan göra mig hörd, men jag kan inte riktigt alla ord så jag tar "omvägar" för att slippa alla ord som jag inte kan, fast hmm ja egentligen så blir jag ju utlänning i usa och alla utlänningar som kommer till sverige kan ju inte svenska & klarar sig ändå då borde jag klara mig :)

Postat av: k

dont worry, jag är redan den tjejen ;). det är ganska okej. de flesta tycker man är mer cool än tönt.. konstigt nog :)

2009-01-09 @ 23:56:49
URL: http://kaits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback