A former au pair

Det känns konstigt att säga att man är en föredetta au pair. Men samtidigt känns de skönt att säga att jag inte längre är en au pair. Genom att jag är en föredetta  au pair så har jag avslutat den resa som jag önska jag fortfarande gjorde. Jag önskar att jag fortfarande bodde i Boston och körde runt i BMWn. Jag önskar att jag kunde åka in till Boston en fin heldag och bara gå runt utan några mål eller tidsplaner. Jag önska att jag kunde dra till ett Starbucks efter jobbet och bara sitta och prata med mina kompisar med en chai tea latte. Jag önskar att jag kunde åka till Jon på helgerna och leva livet som en svensk i USA och inte en au pair i USA. Jag önskar att jag fortfarande var där.

Att mina 22 månader har påverkat min syn på livet och världen är det ingen tvekan om. Jag är nästan förvånad över mig själv hur öppen jag blivit mot andra människor. Alla är inte lika, och de gör världen så fantastisk. Men samtidigt kan jag gå runt på gatorna i Sverige och kritisera föräldrar som inte har nog koll på barnen eller låter dem göra saker de inte borde. Jag har blivit en Supernanny som tror sig veta allt om barnuppfostran och hur barn fungerar. Haha.
Ett plus i kanten är att jag nu talat flytande engelska, och de känns som en frihet i sig.

Jag vet att en dag så vill jag återvända till USA, för där kände jag mig fri.

None

Kommentarer
Postat av: rebecca

Hej!

Jag heter rebecca, jag har blivit nyfiken på detta om aupair jobb.. vilket företag vände du dig till osv?



Vore kul om du skickade ett svar till min mejl :)



Kram kram!

2009-05-13 @ 21:43:28
Postat av: Isabell holmström

hej jag heter Isabelle och jag fundera å att åka som aupair, jag vet att jag vill och et att jag ångra mig om jag inte åker , hur visste du att du skulle "klara" att vara utan din familj och vänner så länge ? jag har en släkting i USA och hoppas att det kanske ska gör det lättare! hur visste du vilken organisation och varför?

väldigt tacksam för svar.

förresten är du från kalamar?

Postat av: linn<3

hej jag heter linn och är 14 år, när jag fyller 18 har jag och min kompis bestämt att åka som au pairer till USA i ett år. och vi ser verkligen fram emot det. det ska bli hur kul som helst men det är ett tag dit. men det är bara att vänta. :)

2010-02-03 @ 19:57:35
URL: http://linnhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback