Frågan om...

Jag har ett tag nu funderat på att sticka till Boston i sommar. Har bara varit hemma i 2 månader och vill tillbaka redan. Biljetterna har tidigare kostat runt 6500 kr t/r och jag har därför inte lagt så mycket mer tanke på det. Men nu helt plötsligt har jag hittat flyg för ca 4500 kr t/r och känner att jag måste boka. 2000 kr mer på shopping, inte dåligt. Hehe

Men såklart finns det ett litet problem...
Jag vill ju såklart spendera så mycket tid som möjligt med min Jon, men han säger nu att han kommer jobba nästan varje dag jag är där. Då han är kock så kommer hans arbetsdagar vara mellan 15-02, vilket betyder att jag inte kommer se honom lika mycket som jag hoppats på. Sen andra nackdelen är att jag inte har någon bil och kommer troligtvis bli "fast" ensam i Salem, en stad ca 30-40 minuter norr om Boston, vilket kommer göra att de är mindre värt pengarna.
Så om jag på något sätt kan jobba fram en liten deal med Jon så att jag kan ta mig hur jag vill och hälsa på mina kompisar när han jobbar, och sedan på samma sätt spendera så mycket tid med honom på morgonen så åker jag. Jag vill nämnligen kunna ta mig in till Boson på dagarna, åka till NYC en helg och allt annat jag gjort med Kathrine och Elin när jag bodde där.

Så vad tycker ni, borde jag åka även om Jon kommer jobba större delen av tiden jag är där? Eller kommer jag bli så besviken då jag inte får se honom lika mycket som jag vill, och eventuellt få problem att ta mig runt som jag vill?

Mitt huvud snurrar just nu. Jag vill så gärna tillbaka till Boston av så många anledningar, men tänk om....

None

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag skulle säga att du skulle åka. Ni får ju ses ändå ju! Och du saknar honom, right? Så åk!



Kolla
http://www.malaysiaairlines.com/ - jag har hittat för typ 3000kr direktflyg tur&retur!

2009-05-19 @ 19:05:02
Postat av: n

Men jag då... Saknar dig! & jag saknar Boston och vårt liv där.. Kram

2009-05-19 @ 20:26:35
URL: http://annamalinska.blogg.se/
Postat av: Kristin

Go for it! Det finns väl biluthyrning även i USA?

Och även om du inte får träffa Jon så mkt som du skulle önska så finns det väl ganska många andra, som du tycker oändligt mkt om, som du får träffa desto mer? Barnen och vännerna antar jag?



Ha det fint :)

2009-05-19 @ 22:58:48
URL: http://maloki.blogg.se/
Postat av: David

Hallå där.. hittade din blogg nyss.

Då jag själv ÄLSKAR USA överallt annat, så fastnade jag som klister i dina underbara inlägg om livet over there! Hoppas verkligen du kan skriva lite mer, kanske lägga upp fler bilder från när du bodde i Boston? Tell us more! =)

Aldrig varit i USA, men sparar för en resa dit i sommar =)





Anyway, jag tycker absolut du ska åka. Finns inget och förlora, bara att vinna. Du älskar Boston, du vill träffa din kille (?) och du älskar USA, har andra vänner där? SÅ varför inte åka? Åk, duu kommer inte ångra dig en sekund. Bättre ses lite än att inte ses alls. Ta hand om dig, och din blogg ligger på mina favoriter nu så jag hoppas du skriver mer om livet där borta, för livet i sverige vet vi alla redan hur det är =)



Om du orkar får du gärna dra iväg ett mail till mig, vore VERKLIGEN kul och kunna ställa lite frågor då de verkar som du är samma fantast som jag av det stora landet i väst. Som jag kanske inte vill ställa här.



Over and out, david

2009-05-20 @ 02:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback