Home Sweet Home

Det är ingen nyhet att jag är en liten wannabe amerikan. Eller wannabe är väll kanske fel ord, men USA är mitt andra hem och jag kommer alltid att vara förälskad i landet. Vissa dagar tänker jag inte alls på landet på andra sidan pölen, och andra dagar finns det ingenting annat för mig. Om någon säger namnet Boston blir jag lycklig och tar åt mig likamycket som om någon skulle säga Falun, staden där jag spenderat 20 år av mitt liv.

Idag har jag en USA-dag. En sån där dag då jag önska att jag var i Boston istället. Idag önskar jag att jag körde på I-95 (highway) och lyssnade på Kiss108 på radion. Idag önskar jag att jag var påväg till Salem och Swampscott och stannar på Stop&Shop på vägen för att köpa lite Ben&Jerry-glass. Idag önskar jag att jag var omringad av underbara amerikaner, en strålande sol och en underbar östkust. Idag önskar jag att jag var en amerikan.

Jag kommer alltid att vara en stolt svensk och kommer aldrig att snacka skit om mitt land, snarare tvärtom. Men jag kommer alltid att ha ett andra hem i mitt hjärta, a home sweet home.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej allra raraste Kristin! Läskigt för idag (imorse precis innan jag vaknade) hade jag en dröm om USA, och hela förmiddagen förföljde tankarna Tänk om jag gjort si eller tänk om jag gjort så... bara jag fått vara i USA, i Boston, nära mina älsklingar. Saknar dig som tusan! Får ta mig i kragen och höra av mig... Kanske kan skypa när jag kommer hem från sjukhuset... ? Hoppas du har det underbart bra ändå där nere i Kalmar... Nyfiken, det är jag!



Stor kram, Din Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback