Mitt tips till au pairer

Jag har så många tips till au pairer eller blivande au pairer men det viktigaste, enligt mig, är att välja familj före plats. Jag vet att många har en bild eller en dröm om hur deras år ska se ut, de hade även jag. Men jag valde familjen före platsen.

Min familj visade sig vara lika bra som jag trodde efter att ha pratat med min värdmamma två gånger och mejlat en massa. Jag trivdes som fisken i vattnet och blev kär i staden som jag först inte ville bo i. Kom ihåg att ni kan alltid åka på semester till alla ställen som ni just nu vill bo på.

Jag bodde i Boston i 22 månader och har under den tiden varit i Niagara fallen (Kanada), Washington DC, New York, Orlando, San Diego (2 ggr), Los Angeles och Las Vegas, plus en massa andra småställen. Men Boston har alltid känt som hemma.

Mitt tips till er är alltså att välja familj före plats då ni faktiskt har möjlighet att resa till alla dessa platser under vistelsen. Det är viktigare att man trivs än att man vantrivs fast man har en pool, värme och rik familj.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Sv: Jag har bestämt mig för att tacka ja till familjen när dom ringer nästa gång. Alla fördelar väger över dom få nackdelar som finns. Att åka till Cali kan jag ju göra när jag är ledig som du skrev. Eller helt enkelt åka dit senare.



Jag kommer ha tillgång till bil på min fritid så jag hoppas att jag kommer kunna se nånting annat än bara stället där familjen bor :) Är ganska nyfiken på Cape Cod. Har du varit där nån gång eller finns det andra ställen med fina stränder? Är det något ställe man bara måste besöka som ligger inom ett rimligt avstånd från Boston?



Jag har fått kontakt med en svensk tjej som bor i Framingham och det känns väldigt skönt att det finns någon i närheten att träffa. Min farmor berättade idag att jag har avlägsna släktingar ca 5 mil från Boston som jättegärna vill träffa mig om jag åker dit. Tror att det här kan bli riktigt bra ändå :)

Postat av: Cecilia

Hej Kristin!

Va kul att jag lyckades hitta just din blogg!



Det är nämligen så att jag, imorgon, åker till en familj för att vara deras au pair. Jag ska bo i Stoneham vilket bara är ett stenkast från Wakefield om jag har förstått det hela rätt?



Det verkar som om du hade en superbra upplevelse!

Hoppas jag får detsamma!!



Har du några tips om hur man bör ta sig runt till olika städer här i USA? bil, flyg? vad är billigast?



Hälsningar Cecilia

2010-02-11 @ 21:31:54
URL: http://overcec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback