Söndag, en lyckodag?

Läste mitt horoskop i veckan att söndag skulle vara min lyckodag. Min första tanke då var att lördag hellre var min lyckodag, men nu såhär i efterhand så har jag inte haft mycket tur idag. Imorse tänkte jag njuta av gott bröd till frukost, speciellt då jag vanligtvis inte har bröd och pålägg hemma, men till min förvåning ser att det börjat mögla. Det värsta är att det "går ut" imorgon men av någon anledning kommit på att det ska mögla i förtid. Sen var det dags för ännu ett fall av blod som bara forsar. Har på senaste tiden blött näsblod väldigt ofta, samt tyvärr har några riktigt kraftiga blödning. Idag var en sådan blödning som jag inte trodde skulle sluta. Gick över till grannen som snart är färdig sjuksköterska för råd och när jag återvände till mitt rum mådde jag illa och kände mig småyr. Dags att knapra järntabletter tror jag. När jag sedan duschade lossnade plåsterna jag fick när de tog bort stygnen i fredags. Och vad ser jag?! Jo, min sår har gått upp och det ser ut att nu bli ett 1 cm bredd ärr. Snacka om att jag bli arg, ledsen och besviken. Inte alls min turdag. Imorgon ska jag ringa till vårdcentralen det första jag gör och se till att de plåstrar om mig så att såret blir fint och sedan tar en titt på min näsa. För idag har inte varit min turdag, men med lite tur så kanske jag lyckas bättre imorgon.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback