Fall in Boston

Det är vackert i Boston nu. Min värdmamma har en blogg så att jag kan följa dem från andra sidan pölen, och jag måste säga att jag skulle vilja vara i Boston nu. Den vackraste årstiden i New England är hösten.
Vintern är ganska kall och regnig, och ibland snöar det (a.k.a. snöstorm för amerikanerna) och då kan man inte lämna huset. På våren fortsätter det att regna och vara ganska kallt. Inte lika mysigt som i Sverige, men helt plötsligt kan det bli 30 grader varmt och sen två dagar senare är det 15 grader igen. Sommaren, oj så varm den är, men härlig. Det är varmt, varmt och kvavt. Man är ute så mycket man kan och inne resten av tiden då det är för varmt. Åska och blixtrar är det mysigaste som finns en varm sommarkväll i Boston. Värmen försvinner saknar men säkert. Solen fortsätter att visa sin närvaro och hösten är här. Alla löv blir så där otroligt vackra, inte bara för en dag som här i Sverige utan länge länge. Det är fortfarande varmt nog att skicka höstjackan och man vill bara vara ute och njuta av den vackra naturen och the Indian Summer som den kallas.
Fall in Boston by Linhy
Granby, Massachusetts, during peak autumn foliage season

Men det är inte bara naturen som är underbar på hösten utan även Halloween och Thanksgiving. På Halloween tar jag gärna en tur till the Witch town - Salem där det spökas enormt på Halloween. Sen är det bara att vänta på den fantastiska Thanksgiving då man äter god mat och bara myser. Det är riktig höst (svensk höst) så man är gärna inomhus och myser med nära och kära.
Vanessa Beer of Boston (middle) is 'attacked' by a posse of insane clowns from Seymour, Conn.
Jag saknar Boston nu på hösten, för nu är det helt fantastiskt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback