Semester i sommar?

Fler och fler svenskar väljer storstadssemeter på sommaren än en solsemester. En destination som blir allt mer populär är metrolopen New York, vilket jag har full förståelse för då den staden är helt underbar, även en het sommardag. Det visar sig även att vi svenskar förväntas resa rekord mycket detta år, vilket är ganska faschinerande pga på av allt som händer just nu. Men vi svenskar verkar gilla våra semestrar och att resa. Efter att alltid läsa om hur populärt Thailand bland svenskarna är det extra roligt att höra att vi nu reser mer inom Europa (även om Asien fortfarande är stort). Men för er som älskar storstäder, åk till New York. Själv önskar jag att jag har pengar till en lite trip över Atlanten denna sommar då de var alldeles för länge sedan nu.

Så min fråga till er är: solsemester eller storstadssemeter i sommar?
För mig är det svaret solklart - storstadssemester, och då gärna New York och Boston för min del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback