Go shopping

Igar tog jag Jons bil och akte till Burlington Mall. Och ack sa bra det kandes att ga runt dar igen. Jag som brukade leva dar, aka dit alldeles for ofta da man inte hade nagot att gora. Nu hade det oppnats nagra nya butiker och det var helt enkelt lite mer nytt, sa det var dags for shopping.
Efter nagra timmar dar, en efterlangtad crepes senare (typiskt Kristin-mall-mat) och mycket pengar mindre var det dags att dra vidare. Nasta Barnes and Noble - min favorit bokhandel. Hittade en bok jag ar lite sugen pa, men jag tyckte att den var ganska dyr sa jag lat det vara. Kommer med storsta sannrlikhet att komma tillbaka, sa jag hoppade in i bilen och drog till mitt alskade Target. En gang i tiden kunde jag spendera timmar dar (ocksa ett av de stallen man akte till nar man inte hade nagot att gora), men till min forvaning gick det valdigt snabbt nu. Vet inte om jag borjar bli lite for svensk men det var inte mycket som tilltalade mig langre. Dock gick jag darifran med mycket mindre pengar, och borjade nastan fa lite daligt samvete for all dagens shopping. Klockan var bara 21:15 nar jag kom ut fran Target och jag skulle inte hamta Jon forren tva timmar senare. Kande dock inte for att aka fram och tillbaka sa jag akte till Cambridge och lunkade runt. Det var sa underbart skont ute. Hade bara shorts och linne, men fros inte alls. Gick runt dar och bara myste (onskade dock att jag tagit med mig planboken for jag hittade ett stalle med hemmagjort glass) och vantade pa att Jon skulle sluta jobba.
Efter en lang dag, en fattigare men gladare Kristin sa var det dags att sova. Och minns jag ratt sa slocknade jag ganska snabbt efter att Jon stangt av filmen.
Ibland onskar jag (las "valdigt ofta") att jag hade en bil hela tiden, och inte behovde slass om Jons bil. Men jag ska inte klaga - jag ar ju trots allt i min alskade Boston!!! Och pa tal om Boston. Imorgon tankte jag aka in for lite shopping dar, men bara om vadret tillater. Aker med Jon in till Cambridge, tar tunnelbanan in till Boston och sen taget tillbaka till Swampscott sa att jag slipper hamta karl imorn kvall.

Go USA! Men bara sa att ni vet sa har jag problem att hitta min TOMS skor da det verkar vara slut overallt. Har testat att bestallda dem genom Nordstroms, men jag kommer inte att fa dem i tid. Sa sokandet fortsatter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback