Ett beslut att göra...

Jag vet inte hur jag ska tänka så snälla hjälp mig någon!!!!!!

Jag sitter och väljer mellan två familjer just nu...men jag vet inte riktigt hur jag ska tänka för att välja den rätta för mig...

För första familjen bor i en förort till Philadelphia. De har tre döttrar i åldrarna 5, 3 år och 16 månader.
Båda föräldrarna jobbar, och pappan i familjen kommer man väll knappt se för att han har jätte långa arbetsdagar då han jobbar i New York.
Jag tycker om detta område mycket bättre än Boston, det verkar mycket bättre på alla sätt och vis.
Jag är osäker på om jag kommer att gå ihop med föräldrarna, för jag har inte fått någon riktigt bra kontakt över telefon. Vi pratade en väldigt kort stund men har mejlat en del.
Denna familj verkar bo väldigt bra och deras hus verkar ligga i ett bättre område, plus att jag har tillgång till en jätte stor tv.
Cherry Hill som stället heter ligger ca 1 timme från New York, ca 20 minuter från Philadelphia och lite längre till Atlantic City.

Den andra familjen bor i en förort till Boston. De har tre söner i åldrarna 6, 4 år och 6 månader.
Jag kommer jätte bra överens med mamman över telefon och hon är helt underbar, vad det låter alltså. Hon kommer att plugga och vara hemma så att jag kommer inte ta hand om de tre barnen ensam någon gång, utan kanske bara ett eller två...
Vi pratade i telefon i över en timme och hon verkar sååå bra.
De har ett hus vid kusten de besöker lite då och då.
Deras hus är ett gammalt viktoriansk hus och nyss renoverat. Ser vädligt mysigt ut.
Boston ligger för långt upp i USA enligt min smak... Denna förort ligger vid Boston och man kan ta sig till New York med tåg från Boston....


Snälla gott folk, hur fan ska jag tänka? Hur ska jag välja när alla barnen verkar helt underbara......?
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

Gå på den familj som känns bäst i magkänslan. När du pratade med familjerna för allra första gången, vilken kändes mest rätt? Det brukar vara det som känns bra först som man ska gå på. Båda två låter bra, men kom ihåg att det är jätteviktigt att gå ihop med föräldrarna, annars kommer du säkert tröttna ändå...

2007-04-19 @ 09:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback