snart halvtid...

Har snart varit här i USA i 6 månader, vilket betyder att det är bara 6 månader kvar i denna familj, om jag inte förlänger dvs. Tiden har verkligen flugit förbi.

Under dessa (snart) 6 månader i USA har jag druckit läsk två gånger, och börjar träna. Jag är väldigt förvånad över att jag inte var så otränad som jag trodde. De passet jag är på har jag bara fått träningsvärk av en gång, och de var första gången. Även om jag kämpar och gör alla rörelser så mycket jag bara kan för att få ut mer av passet så känner jag inte att jag svettas och är lika trött som jag vill vara. Är väldigt stolt över mig själv, och det är inte jobbigt att sticka iväg och träna, för jag vill verkligen. Förutom det så tar jag nu även omega-3/omega-6 tabletter så att jag får i mig de jag behöver.
Under hela min tid här har jag aldrig ätit på McDonalds eller någon annan snabbmatskedja. Kan inte påstå att det är svårt att mostå. Samma sak när de gäller läsken. Senaste gången jag drack en cola ångrade jag mig efter första klunken. Förr i tiden var en kall cola hur gott som helst, men de går bara inte längre.
För att vara i ett land där fetma är ett väldigt stort problem så kan jag inte säga att jag kämpar för att leva ett hälsosammare liv. Jag lever bara mitt liv, men i ett annat land.

Jag kan inte sluta tänka på min framtid. Jag kan inte sluta tänka på vad som kommer efter detta. 
Vad jag ska studera. Vart jag ska bo. Hur jag ska bo. Vad mina barn ska heta. Men den största frågan just nu är om jag kommer hem till sommaren eller inte. Jag är så avundsjuk på alla som redan vet vad de vill bli och vad de vill göra med sina liv. Men jag är förbannat lycklig för att jag tog mig hit till Boston och USA.
Nu har en av mina drömmar gått i uppfyllelse.
image283

37 dagar kvar. Snart är min familj här!

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Och att en av dina drömmar har gått i uppfyllelse är riktigt stort, tänk på det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback