CVS pharmasy

Fick lära mig av en frisör under min New York vistelse att de som de hårprodukter så som Redken egentligen inte får säljas på CVS. Köper man alltså hårprodukter som t.ex. Redken, Paul Mitchell, Sebastian och många andra så kan man förvänta sig att de är ett par år gamla.
CVS köper alltså upp gamla produkter från företag då produktern egentligen ska kastas pga utgångsdatum. Hade hade haft en kund förutom som köpt en Redken-produkt som var 6 år gammal.

Det komiska var när vi kom tillbaka till Boston efter New York och min syster sprang runt till massa salonger för att få tag på en speciell Redken produkt så sa två salonger till oss att hon kunde gå till CVS.
Nu är CVS bara ett exempel på ställen man inte ska köpa sådana produkter, samma sak gäller alla andra ställen som du hittar dem på, som inte är salonger. Ska du alltså köpa fina produkter måste du gå in på hemsidan för att se vilka salonger som säljer deras produkter. De ställen utöver de som finns på hemsidan säljer alltså de utan tillstånd och produkterna kan vara gamla.

Så alla som befinner sig i USA, gå inte till CVS, Walgreens, Target eller andra ställen för att köpa fina hårprodukter. Gå till salongerna som säljer dem.

Efter att denna frisör sagt det till mig började jag fundera hur det är med allt annat som sälj på CVS. Betyder de att när jag går och köper en lotion eller eller schampoo från Loréal, är de då gamla? Vilka produkter får ställen som CVS sälja med tillstånd?
Hur vet man att produkterna inte är gamla?

image299


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback