Republikan eller demokrat?

Jag visste nog redan innan vad jag var och vem jag tycker ska bli USAs nya president. Men jag gjorde ändå detta test på aftonbladet för skoj skull. Tydligen har jag och Barack Obama mycket gemensamt när de kommer till amerikansk politik, så jag får hålla tummarna att han petar bort Bush från tronen. Jag tror personligen att McCain är en lite Bush, så frågan är om allt blir så mycket bättre om han blir president, men samtidigt undrar man om Obama som inte har mycket erfarenhet kan fixa makten.

Min värdfamilj är demokrater och jag måste säga att det är skönt. Vad jag vet så ska Massachusetts vara en demokratisk delstat, och är USAs enda delstat där homosexuella har samma rättigheter som hetrosexuella. Detta betyder såklart inte att alla är demokrater.

Obama eller McCain? Vem blir USAs näste president?

None

Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att höra att du har samma åsikter som jag när det gäller denna hysteri =) så länge inte Bush och republikanerna får makten så blir det nog ungefär samma oavsett om det är Hillary eller Barack... men de får det kämpigt att sopa upp efter allt som hänt. ska bli kul o göra testet.

Postat av: Julia - au pair i Apollo Beach, FL

Min familj är republikaner (just nu iaf). De stöttade Hillary (sm är väldigt stark här i Florida) men när hon inte blev demokraternas kandidat så valde de McCain istället... iaf min värdmamma.



Min värdpappa tycker att republikanerna skjutit sig själva i foten genom att välja Palin, som har mindre erfarenhet än Obama. hade de gått med Mitt Romney som VP istället så hade de kunnat klanka ner på Obamas oerfarenhet. Men nu går ju inte det. Mwahahaha.



Längtar till 4 nov.

2008-09-24 @ 05:02:06
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det maste bli Obama. Maste! Och jag tror nog han vinner ocksa. Jaklar vilken skillad det kommer bli isafall :)

2008-09-24 @ 16:46:49
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback