Boston i mitt hjärta

Ännu en helg är förbi.
Fredag
Familjen åkte till Cape Cod efter kl 9 på morgonen och lämnade mig kvar, underbart..
Filmkväll med pannkakstårta hemma hos mig. Jag och Ida hade bestämt temat "Filmer från Boston" och så blev det. För att rapportera hur pannkakstårtan blev så blev den god, men smakade inte riktigt som hemma ändå.
Fick träffa nya au pairen i Wakefield, Janay, vilket var väldigt roligt. Annars var det jag, Ida, Pernilla, Steph och hennes kusin Nick.
Filmer som ni måste se som är filmade i Boston är: The Departed och Fever Pitch (som såklart handlar om Red Sox).

Lördag
Gick upp vid 9-tiden för att göra sig redo för en dag i Boston. Pernilla sov hos mig. Tack för att du gjorde mig sällskap! Sen åkte vi och hämtade Steph och hennes kusin och åkte till tunnelbanan. Planen för dagen var The Duck Tours
www.bostonducktours.com. Väl inne i Boston fick vi reda på att dagen alla turen var slut och vi köpte då biljetter till söndagen eftersom att vi verkligen ville vara turister för en stund.
Istället för duck tours blev det shopping! hihi Stackars Stephs kusin Nick som bara fick hänga efter oss från butik til butik.
För övrigt var det 36 grader i Boston den dagen, och man svettades överallt. Efter att vår shoppingdag var slut åkte jag med Pernilla hem till henne i Sudbury för att hämta lite nya saker inför Duck touren dagen efter. Herre min gud va stort hennes hus är. Herre min gud va stooooort. Säger bara det...

         
 

Söndag
Gick upp kl 7 för att göra sig iordning för ännu en dag i Boston. Kl 10 på morgonen så var det dags för The duck tour som vi så länge väntat på. Guiden vi hade på vår båt/bil var grymt rolig och det var väldigt intressant att lära sig mer om Boston och se staden från en konstig båt/bil. The duck tours går inte bara på land utan även i vatten.
Efter att touren var över gick vi till Cambridge Side Galleria, ett jättestort mall i Boston (eller rättare sagt Cambridge). Det var sjuktroligt där, och massa bra shopping. Men eftersom att jag skulle ta mig till Capen igen så kunde jag inte vara där allt för länge, så vi hann inte med hela mallet.
Mitt mål vad att åka till Capen kl 6 pm, men 7:45 satt jag i bilen. Det var inga problem att köra hit, och jag klarade 2 timmar bilresa i USA på egen hand. Lite jobbigt att köra i mörker, men de var inga problem. Kom fram vid 9:30 och möttes av mina två underbara värdföräldrar. Jag har verkligen världens bästa värdfamilj!!!

   
   

Har nu bestämt mig för att åka tillbaka till Wakefield på fredagkväll eller lördag morgon innan familjen så jag får en helg i Wakefield/Boston igen. Som jag tidigare sagt så älskar jag Boston, och de gäller fortfarande. En av världens bästa ställen. Har haft en grymt rolig helg och även fast jag varit ensam hemma hela helgen så har jag knappt varit hemma. Dock vaknade jag upp på lördag morgonen med en förkylning som jag nu måste kämpa med. Barnen lyckades smitta mig även fast jag kämpade med att tvätta händerna hela tiden och allt. Hoppas jag kan andas snart igen!!

Tack för en skitrolig helg flickor!!!

Kommentarer
Postat av: Görnie

Gu va roligt du verkar ha det.. jag vill också vara med.. saknar dig görn.. kram kram

2007-08-29 @ 23:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback