Galna svenskar

Idag kom jag och Pernilla på att vi skulle till Cambridgeside Galleria och shoppa efter att snöstormen lagts sig.
Inatt/morse var de en till snöstorm här som senare under dagen övergick till underkylt regn. Vägarna var plogade så jag och Pernilla tyckte då att de var en brilliant idé att sticka in till Boston och shoppa.

Mina värdföräldrar var lite skeptiska till att vi skulle ut och köra, speciellt då de tydligen sagt på nyheterna att man inte ska köra i onödan. Men vi skulle dit, punkt slut. Sätter och i bilen och kör iväg mot Boston. Sakta men säkert. På vissa ställen på motorvägen fick man nästan lov att köra lilla snigel då det var gigantiska vattenpölar. De var inte alls mycket trafik ute och vi insåg snabbt att vi var knäppa som satt i en bil i ett land utan vinterdäck.

När vi åkte av motorvägen så var de mycket snö och vatten överallt, och det var nästan grymt roligt att köra, vi kom ju trots allt fram till vår destination. Ni kan vara lugna, för på hemvägen var de inga problem om man kunde köra mycket snabbare.

Läste nu på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1473997.ab  om vädret i USA och de stod t.o.m om delstaten jag bor i (alla bilder från MA).
Efter att ha läst det så kan jag tycka att de var lite komiskt att jag och Pernilla valde att åka in till Boston/Cambridge just idag. Men de var sjukt roligt att köra.

 

image299


Kommentarer
Postat av: Emma

låter kul o spännande. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback