Merry Christmas

Man kan faktiskt få svensk jul här i USA.
Även om det inte är som i Sverige så får man ändå lite svensk jul-känsla.

Var på rep hos min körledare i söndags innan vårt första Lucia-tåg, och de var som att stiga in i ett svenskt hus. De var bara massa svenskar där, och det var pepparkakor, saffranslängder, glögg och tomtar. Sen åkte vi iväg och lussade. Man glömde bort att man var i USA den dagen. Åt köttbullar, daim, mums mums och massa annat svenskt gott.

På lördag är det dags för den svenska julmarkanden inne i Boston. Det kommer vara ca 3000 personer som kommer att kolla på oss, ett luciatåg på ca 80 svenskar (inkl barn). Det kommer vara en riktig svensk julmarknad med allt vad de innebär. Jag vet då att jag måste ta ut massa pengar innan för de kommer köpas svenska saker kan jag säga.

image292


Sverige i mitt hjärta. Snart är de jul, och de är inge brist på Sverige i Boston, USA.

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Woho, jag kommer dit och hejar pa dig. Vad tycker du det ska sta pa banderollen - "go kristin!!" eller "heja kristin!!" haha ;)

Postat av: Linda

Hej! jag har funderat på om jag ska bli Au pair i kanske ett år nu. Men är det verkligen värt det?? Jag vill ju men jag kan ej bstämma mig för det e ju et stort steg.:)^^

2009-10-21 @ 10:32:25
URL: http://lindavahamaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback