Nu kom det...

Idag kom det, brevet jag väntat på. Kan inte påstå att jag vänta på det med glädje, och idag låg det i brevlådan.
"Double your USA memories... Join Au Pair in America's Extension program"

Jag har nu fått min deadline då jag måste ha bestämt mig för när jag kommer att komma hem till Sverige igen.
Den 24 februari vet jag hur det blir, och ni för del delen.

Har nu varit här i 7 månader, och det är så svårt att veta hur jag ska göra. Jag verkligen älskar denna familj som jag lever med. Barnen är änglar och samtidigt små odjur. Jag har jättebra relation med mina värdföräldrar och kan säga allt till dem. Jag älskar landet men samtidigt hatar det.
Men kommer jag orka att vara en au pair i mer än ett år? Jag kan välja mellan att förlänga 6, 9 eller 12 månader.
Jag som var så säker innan att jag vill förlänga och vara kvar här i sammanlagt 2 år har nu börjat tveka. Kommer jag att fixa det livet?

Ge mig råd någon. Hur ska jag tänka?
Visst, jag kan åka hem och göra nått helt annat, eller resa till andra länder. Men jag kan alltid stanna här, få mer tid att resa runt i USA, mer erfarenheter och få fortsätta leva livet här i USA ett tag till.
Om det inte var för vissa personer i Sverige som jag saknar så mycket så hade jag stannat utan tvekan. Men ni där hemma får mig att börja tveka. Kommer jag att klara mig ett år till utan er?

image299

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Jag har ocksa borjat fundera pa detta med att forlanga! Det ar sa svart. Det ar verkligen ett dilemma. Ska jag forlanga sa ska jag gora det i sex manader och med en ny familj. Om.. Man vill ju som du sager se andra lander, och traffa de darhemma. Men klarar man 1 ar + forlangning sa kommer man ju klara vad som helst i sitt framtida liv :) Och som jag och nike alltid sager - det ser jadrigt bra ut i ens CV, haha.

Postat av: barajagjohanna

Du klarar dig alltid. Det är klart att det är jobbigt att sakna alla hemma, men klarar du ett år, så klarar du ett till. Varför inte ta 6 eller 9 månader då? Du verkar ju vilja stanna lite till, så gör det! Du måste ju inte stanna i 12 månader till om det känns lite för länge.

Fatta vilken engelska efter MER än ett år i USA... oh la la, jag är sååååå avundsjuk!

2007-12-22 @ 17:30:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback