Paint your own pottery

Igår var jag och Pernilla till ett ställe där man kan måla keramik-saker. Hur skoj som helt.
Först måste man välja vad man ska måla på bland alla miljontals saker de fanns, och de var inte de lättaste, tro mig. Sen var de bara att börja med färger och idéer, som inte flöt på så bra för min del.

På fredag ska jag åka och hämta mina saker. Jag har gjort en julklapp som min familj måste ta med sig till Sverige. Hoppas den blir fin när den är bränd och klar. Sen har jag gjort en mugg till mig själv, som ett litet minne. Allt detta för 40 dollar. Visst de är en slant, men grymt skoj, och så får man något personligt, något man själv har målat.

Nu vill jag att Sverige ska ha ett sådant ställe, men det är väll bara att drömma vidare, för jag har aldrig hört talas om de innan. Vi satt där från 7:30-10 på kvällen. De stängde kl 9, men hon var så snäll och lät oss sitta kvar längre.
Så snart måste jag dit igen och vara konstnär, för de finns en massa saker där jag vill måla!

image299

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback