Min helg

I fredags träffade jag Matt från klädbutiken i Burlington mall. Han hämtade mig klockan 8 och utan att jag visste vart vi skulle hoppade jag in i bilen. Vi hamnade i grannstaden när de hade tivoli inför 4th of July. Massa folk och massa karuseller och grejer. Han köpte massa biljetter och sen var det bara att hålla andan i alla karuseller. Dock åkte vi bara tre karuseller och det är 16 biljetter kvar i min väska nu. Matt snurrade för mycket på den sista karusellen att han trodde han skulle dö, så där tog det slut. Påväg tillbaka till bilen kom han på att han skulle vinna något och gick till en stånd. Efter ca 5 minuter och 35 dollar fattigare vann han en groda åt mig. Han insåg inte själv hur mycket pengar han gav killen, och det blev en riktigt dyr groda. Sen satt vi i hans bil från ca 11 till 2. Det var mycket trevligt. Först körde vi runt i säkert en timme och sen satt vi utanför mitt hus. Han är så jäkla mycket en amerikan så han är rolig att prata med. Han äger inget pass och trodde att Sverige var Schweitz. Han vet inget om omvärlden och lever i en riktigt amerikanskt bubbla.

I går, lördag, träffades vi igen. Ännu en överaskning vart vi skulle. Han hämtade mig och hans mamma var med (i egen bil), sen åkte vi in till Boston och hämtade hans bror med flickvän. Och sen bar det iväg till det okända. Snacka om att man var lite rädd. Andra gången man träffar killen och man ska någonstans med hans familj...
Efter ca 30 minuter i bilen var vi framme. IKEA!!! Han tog mig till IKEA, och tydligen ville familjen dit så det passade så bra... Har nu köpt 4 marabou chokladkakor, en stor daim-påse, Ballerina och skorpor. Nästa gång jag åker dit ska jag köpa gravad lax och senapssås och glögg (vid julen).
Sen åkte vi till hans bror, åt thai och hade de trevligt. De hade en jättemysig lägenhet mitt i Boston, Beacon Hill, det dyraste stället i Boston. Det var en sååååå mysig lägenhet att jag vill bo där eller lite renovering! haha
Sen vid 12 var vi utanför mitt hus igen. Där satt vi till 4 på natten... Vid 2 tiden kom det ett åskväder så där satt vi i bilen som två idioter. Vi satt inte ens, vi halv låg. Han hade sina fötter utanför fönstret och lät som en häst.

Det har varit  min helg. En mycket intressant en. Vet att vissa vill se en bild på honom, men jag har inte vågat tagit kort än. Han är ca 1.82 muskler. Haha. Han gymmar ca 6 dagar i veckan, vilket jag tycker är knäppt. Han är manager i en klädbutik, blir 22 år i augusti. Svårt att förklara hur han ser ut. Han har en bild på sig och en sköldpadda på mobilen och då ser han ut som Shane West enligt mig, men det är bara på den bilden. Han heter för övrigt Matthew Carter, vilket inte passar honom. Han har ganska dålig hållning på nått sätt och förstora flipflop.
Men det är roligt att lära känna en riktig amerikan. Och det är mycket bra för min engelska. Men kom ihåg att det är bara en kille, och jag har inga planer att skaffa en kille i detta land.

Ska försöka fiska fram en bild.

Bra låtar:
Dashboard Confessional -  Stolen
Plain White T's - Hey There Delilah

Kommentarer
Postat av: lovisan

hahaha. fy fan vad coolt ! du lär spräcka hans amerikanska bubbla !!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback