Crazy

Har snart varit här i en månad och jag älskar det. Jag ångrar ingenting att jag åkte och det är verkligen de bästa jag gjort på jätte länge. Visst, jag jobbar i en familj... Men det är så roligt att komma så nära Amerika, att få leva som en amerikan. Jag pratar engelska hela dagarn, och måste säga att det går bättre och bättre för varje dag. Det har konstiga saker här och galna saker, men även smarta saker. Alla dessa bilar som är gigantiska, och de har även såå snygga bilar i detta land.
Sen igår (fredag) förmiddag har vi varit i Eastham, Cape Cod. Det är roligt att vara här för de händer mycket. Idag har vi varit på en konst festival (antar jag att jag kan kalla det för) i Orleans. Vi såg en puppet show, Hans och Greta, som var såå bra. Sen gjorde barnen lite konst och vi kollade även på konst. Eftersom att himlen varit helt blå hela dagen var de jätte härligt. Sen när vi kom hem var jag och Sam till stranden och hade skitroligt. Att man kan ha så roligt med en 6-åring. Vi sprang runt och greja. Jag har blivit jätte duktig på att låta barn skita ned mig och att skita ned mig själv för att ha roligt. Har tagit massa bilder, så vi får se om det blev nå bra när jag kommer tillbaka till Wakefield på måndag. Sen efter stranden var det dags för baseball i Brewster. Vi tog vårt pick och pack med oss och åkte till Brewster för att se the White caps spela. Min första baseball match.
Nu på kvällen var jag med Elise till en butik i Orleans som har allt. Själv köpte jag två block som det står "A note from Kristin" på varje sida. Skitroliga. Plus två pennor med mitt namn på såklart. Inte alltid man hittar sitt namn på saker och ting. I denna butik hittade jag även Annas pepparkakor och Gilles kakor. Båda med svenska flaggan på =)

Vi får se hur dagen imorgon blir. Förhoppningsvis lika rolig som denna dag. Är röd efter dagen på stranden trots solspray. På måndag åker vi hem, och sen är jag ledig den dagen. Tänkte hitta en ställe att ta de lugnt i solen på, och sen sticka till ett supermarket och köpa onödiga saker som kanske är goda. Kolla vad amerikaner äter.

Jag vet förr när man hörde barn prata engelska i Sverige blev man så häpen. Men nu är det inget speciellt med att folk pratar engelska, inte ens barn. Jag tänker t.o.m på engelska ibland när jag skriver detta inlägg. Vissa ord vill jag bara skriva på engelska. I guess I'm starting to become an american.

Förresten så har jag funnit min bästa kompis (skämt) här i Boston. Hon heter Steph och kommer från Nya Zeeland. Vi ska fira nyår på Time Square i New York. Plus att vi ska åka med i Sex and the City bussen i New York.
Hon är galen vilket bara är roligt. Så bli inte förvårnad och om sticker till Nya Zeeland snart! haha
Vi skämtar om att vi är bästa kompisar, för vi bor jätte nära varandra så bli har bara varandra just nu, fast ändå inte. Antar att det är ett internt skämt. Mitt första interna skämt i detta land, med min nya bästa kompis! Haha.
Jag, Steph, Sara och Isa (båda från Tyskland) kommer nog hitta på galna saker i framtiden. Förhoppningsvis, om jag får bestämma, blir det stranden nästa helg.

Ska skriva mer om våran resa till Cambridge nästa gång jag skriver.

Hur som helst, det är underbart här. Jag saknar inte Sverige (än) och jag saknar inga personer (nästan)!!! hahah
Jag älskar mitt beslut att åka till USA som au pair. Att jag vågade åka helt själv, till ett främmande land och bo hos några främmande människor. Det är helt fantastiskt att ta vara på chansen att göra något sånt här innan det är försent. Har förresten åkt de kända gula skolbussarna. Inga lyxbussar direkt! haha
Jag ska testa alla amerikanska saker jag kan och hinner innan jag åker hem.

Älska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback