Amerikatt

För inte så länge sen berättade en amerikansk tjej i min ålder anledningen till varför hon röstat på Bush i senaste valet. Jag har aldrig sett det så, eller trott att folk tänker så. Och eftersom att hon tänker så måste det finnas många andra här i USA som egentligen inte tycker om Bush eller står för de han står för, men ändå röstat på honom.

Anledningen till varför hon röstat på Bush var för att hon ansåg att han måste städa upp efter sig innan någon annan blir president. Hon tyckte att det var fel att låta någon annan bli president och rätta till alla hans fel och ta hand om ett krig som han startat.
Hon hade mycket emot presidenten och stod inte för en enda sak han tycker eller hittills gjort. Hon är helt emot kriget som Bush startat, men ändå så röstade hon på honom i valet och lät honom "styra" USA i ytterligare 4 år.

Jag tror inte att denna anledning till varför hon röstat på honom bara dök upp utan att hon hört någon annan ha den åsikten. Det måste vara många amerikaner i landet som tänkt som henne, vilket jag inte kan förstå.
Varför rösta på en president som man egentligen inte vill ha som president?
Tror hon seriöst att han ska "städa" upp efter sig och och lämna över landet till nästa president i toppskick, och dra sig ur Irak?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback