Följa mina drömmar?

Mitt livs störta fråga nu är hur min framtid kommer se ut. Och speciellt, vad jag ska syssla med. Jag vill så gärna studera, men jag vet inte till vad.

Först var jag inne på att läsa till musikproducent, vilket länge varit min dröm. Har hittat skolan jag vill studera på och den ligger här i Boston, Berklee college of Music. Jag vet att det fortfarande är min dröm, men utbildningen kommer kosta mig skjortan, runt miljonen, och jag vet inte om jag har lust att skaffa mig en sådan studieskuld. Jag har med andra ord lagt ned den musik-drömmen.
Nu i någon månad har jag varit jätte inne på att bli inredningsarkitekt. Jag har aldrig testat på det yrket, och mitt rum hemma är inte direkt något som får folk att tro att jag är intresserad. Nu i USA har något hänt och jag är jätteintresserad. Jag kollar på massa inredningsprogram, och varje gång jag går in i ett nytt hus ser jag mig runt med kritiska ögon.

Fick nyss höra att jag inte ska följa mina drömmar för att jag kommer bli besviken. Det är inte första gången jag hört det. Det verkar som att folk vill att jag ska mer normala drömmar, som att bli lärare, eller ekonom eller något sådan. Men jag antar att jag siktar på högre drömmar än så.

Jag vet att det inte är så lätt att bli musikproducent, och jag vet att det är stor konkurrens när de gäller att bli inredningsarkitekt. Men jag vet även att jag inte vill bli lärare och jobbar med barn, eller jobba i ett kontor. Jag vill göra något med mina fingrar och min kreaktivitet.

Vad ska jag bli när jag blir stor om alla avråder mig till att följa mina drömmar?


Kommentarer
Postat av: Meta

Hej på dig! Vem säger att man inte ska följa sina drömmar?? Klart du ska! Ibland är ens drömamr genomförbara och ibland blir det bara just sköna drömmar och det är också något man måste få ha.
Utan drömmar blir livet torftigt - drömmar fyller också en funkktion i och med att man "smakar" på den ett tag och undrar om det går att driva genom den. Ibland går det och ibland får man acceptera att det inte går. MEN sluta ALDRIG drömma för det behöver du få göra.
Magkänslan är en annan bra känsla att gå efter, vad känns bra/rätt? Oftast har man svaret inom sig!
Till sist vill jag bara säga att det är okey att vara lärare och ekonom också, Peter och jag har klarat oss!!! Hi hi
Kram på dig och jag gläds verkligen med att du snart får träffa din familj, ha det så bra när de är där.
Snygga stövlar, undrar hur de skulle se ut på mig???? Jag skulle väl snubbla fram! Får köra med Bally istället, ingen klack och gummisula!
Ses i sommar, Meta

2007-11-20 @ 21:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback