Happy Birthday

En bra start på dagen.
Kom ner i köket 7:30 för att börja jobba och möts av en sjungande familj.

"Happy birthday to you.
Happy birthday to you.
Happy birthday dear Kicki.
Happy birthday to you"

Kan säga att den sången jagade mig hela dagen då Max och Sam sjöng den alldeles för många gånger.
De hade gjort köket jättefint med svenska flaggor, servetter med dalahästar på och en banderoll som säger Happy birthday. Elise hade bakad Blueberry bisquits som är ungefär som scones till frukost. Så gott.
Som ni redan vet så är Elise världens bästa värdmamma, även fast hon är jättestökig och allt. Kvällen innan, när jag kom hem från träningen så stod hon och gjorde Jell-O så att jag och Max kunde ha lite efterätt  vid lunchen på in födelsedag och allt. Jell-O är för övrigt gott på något äcklig sätt!
Annars så rullade dagen på som vanligt. Eftersom att Sam nyss bytt till privat skola, så består dagen av mest förvirring om hur vi ska få ungarna hit och dit i tid. Och under tiden som dagen rullade på så rullade de även in sms på in svenska mobil.
Tusen tack för alla fina sms och kort ni skickat. Blev superglad!!!
Tack min älskade familj för halsbandet (SNÖ of Sweden såklart) och min underbara farmor och farfar för de matchande örhängerna. Ni är bäst!
Till middag åt vi hemlagade köttbullar (Elise gjort på mammas recept) med klyftpotatis, morötter och squash. Sen kom tårtan. Hon har gjort en cheese cake, för första gången, endast för att jag fyller år. Och jag kan även tillägga att hon gjort den helt själv.

1.
 2.  

1. Så här fint har köket varit dekorerat idag!
2. Min fina tårta (cheese cake)


Jag antar att de flesta är nyfikna på vad jag fick av min värdfamilj i födelsedagspresent, så här kommer det...
Jag fick:
1.  2. 3.  4.

1. Boston Red Sox T-shirt. Detta är en bild på ryggen. På bröstet står det Red Sox (såklart)
2. En Boston-huvtröja. Det står Boston U, som i Boston University på den.
3. Svensk choklad och en bok med bilder från Cape Cod och kusten.
4. Ett fotoalbum som Max och Sam har jobbat hårt med. De har gjort allt själva. Världens bästa present.

Eftersom att de nu var en vecka sen jag uppdatera så måste jag nämna lite snabbt vad som hände i helgen.
I fredags var jag, Ida, Pernilla och Steph på musikal Les Miserables. Om jag inte nämnt det tidigare så fick jag biljetterna av Elises mamma i födelsedagspresent. Mycket snällt av henne. En lång musikal, men den var bra tycker jag.

I lördags vet jag inte riktigt vad jag gjorde. Det var typ storm här och jag var mest hemma. Tog en sväng till Crate and Barrels outlet i Woburn för att komma ut ur huset och rummet. Annars regnade det bara hela tiden och blåste så de var inge spännande. Och alla var upptagna förutom jag också.

I söndags åkte jag och Pernilla till Wrentham Outlet http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=10 . Ett outlet som ligger ca 1 timma från mig, och har ca 170 butiker. Det var helt okej. Shoppade lite i alla fall.
Hittade en jättefin svart stickad kofta från Calvin Klein, och en svart klänning och en svart kortärmad shorta med rött mdjebälte från Guess. Plus en ring också från Guess. Vad var de för färg på ringen? Svart såklart.
Sen stack vi till Burlington Mall och åt crepes till middag (hur gott som helst). Obesvera att vi inte åkte dit för att shoppa utan endast för mat. Sen tog vi en vända förbi vårt älskade Dunkin Donuts för en varm choklad.
I Burlingtonmall har de redan börjat med julen och man kan även ta kort med tomten där nu, om man vill.



Veckan har förövrigt varit helt okej. Mycket som har hänt eftersom att Sam bytt skola och det är många nya saker och ett schema som inte riktigt går ihop ännu. Harry går och går, så på den fronten är det inget nytt.
Max går runt och säger I love you till mig nu, vilket är vädligt smickrande. Och på båda födelsedagskorten som Sam och Max gjort till mig stod det I love you. Mina underbara pojkar.

På lördag morgon åker jag och Steph till New York för att fira min födelsedag och att jag är 21 år och kan gå ut på klubbar och dricka alkohol igen. Ska bli skitroligt. En weekend i New York över sin födelsedag, vad mer kan man begära?!
Tusen tack ännu en gång för att det inte var så farligt att fira sin födelsedag så långt ifrån familj och vänner. Som tur är så har jag min andra familj här nu som tar hand om mig.
45 dagar kvar tills min familj är här i Boston med mig!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis gumman!!!!!!!!!

2007-11-08 @ 20:59:53
Postat av: barajagjohanna

Ha, jag hittat dig! ;) Mindes att du hade en blogg, men inte adressen, så jag frågade Anna och fick den. Grattis i efterskott!

Gnagare, ni hänger med i fem mot tre, utan domare så finns ni inte alls, för in är stockholmsjävlar... (den sjungs här fortfarande)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback