I Love...

När man behöver något väldigt väldigt mycket, sådär så att man är desperat, så finns de aldrig. När man bestämt sig för att köpa den där tröjan man såg i tidningen så hittar man inte den. Eller när man ett speciellt schampoo så verkar de som att ingen affär längre säljer det. Precis så har de varit för mig denna vecka.

I tisdags var det en stor dag för mig. Alicia Keys släppte sitt nya album As I am. Alla vet väll hur bäst hon är, eller i alla fall hur mycket jag avgudar denna kvinna. En sådan tönt som jag är måste ha hennes album precis när de släpps, för det är ju trots allt Alicia Keys. Hennes tre tidigare album köpte jag så fort de bara gick. Och nu hennes fjärde hade jag tänkt köpa samma dag som de fanns i butik här i USA, men såklart misslyckades jag. Som au pair så har man mycket att göra och de var inte så bara att sticka iväg för att inhandla albumet, men jag kom iväg i torsdag. Åkte till Target, som för övrigt är USAs bästa affär, och till min besvikelse var det slutsålt. De hade den tråkiga versionen av albumet kvar, de som jag inte ville ha, så de dög inte. Jag vill ju såklart ha Deluxe version, som vad jag fattat bara Target har. Kan även tillägga att jag åkte till två Target, men slutsålt på båda.
Idag, lördag, så gjorde jag ett nytt försök i hopp om att de hade fått in flera, men till min besvikelse ännu en gång, så var det denna gång helt snustork på hyllan. Inte ett enda Alicia Keys album såg jag.
Som jag tidigare nämde så är Target den bästa äfferen här i USA och har allt man behöver, förutom Alicia Keys album för tillfället. Jag lyckades spendera 80 dollar. De borde jag nästa få applåder för tycker jag. Men jag fick mycket för pengarna måste jag säga. Köpte en fleece-jacka, en tunn tröja, en t-shirt (jag som hatar t-shirts kunde inte motstå att köpa denna då den var av de skönaste materialet någonsin), sport-bh, fashion scarf (som man kan använda lite hur man vill. Den var röd och passar perfekt till julen), leggings och rött nagellack. Måste säga att jag jag är stolt över att jag fick så mycket grejor för den slanten.

I love Alicia Keys och Target (
www.target.com)
image280

Imorgon, söndag, ska jag iväg och gymma med Courtney. Ska bli såååå skoj. Var på bio med Courtney i fredags och såg American Gangster, en mycket bra film, och vi bestämde oss för att sticka till gymmet och leta lite snygga killar. Courtney är för övrigt en au pair från Australien om ni inte redan visste det.

Nästa vecka ska jag göra ett nytt försök att åka till Target, så vi får hoppas att  de har Alicia Keys album då.
En vacker dag så ska jag ha det i min hand.
Tack så jättemycket Pernilla för middagen idag. Det var mycket trevligt, och mycket gott med lax - äntligen.
Nu är det bara 35 dagar kvar tills min familj är här, och jag längtar så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback