Ironi?

Fick en kommentar angående senaste inlägget från hon som "tipset" kom ifrån.

Men herregud, du kan ju fraga va fan ja menar. Jag bor i en ensamstaende mamma - och jag trivs jattebra. Fatta ironin liksom, jag skrev att man inte skulle aka innan man va 21 heller, for da kan man inte festa. xD Du kan ju ha nan distans nar du laser saker. Trodde man fatta att det inte va sa jadra allvarligt menat. Grejen var att alla jag akte med till au pair skolan kom till varldens lyxhus och hade skitsnygga bilar, medan jag fick samre standard an vad jag hade hemma i sverige. det trodde jag liksom inte - och jag hade inte fatt sett bilder innan, sa det kom som en chock. jag trivs som fan, och skulle inte kunna fatt nan battre familj. men det hade ju vart roligt med en sprillans ny stadsjeep (a)

När man får en kommentar av någon med massa svordomar i så tar jag de som att jag klev på någons tå.
Undrar om det tipset har med ironi eller avundsjuka att göra?!

Jag får be om ursäkt Cissi för att jag är en idiot och inte förstod ironin i ditt tips till blivnade au pairer, men för mig och många andra så var det nog ett "tips" och inget skämt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker det lät som ett "allvarligt" tips, men när du skrev om det så var det enklare att slå ifrån sig det som ett skämt och lägga över det på dig som att det är du som är korkad. Don't think so honey, you rock!

2007-11-30 @ 17:44:06
Postat av: Pernilla

Du har så rätt så :)

Postat av: Cicci

Okej, jag erkanner att jag blev ganska aggressiv i kommentaren. Jag svar ganska mycket i vanliga fall, men det va manga svordomar i det inlagget ^^ (jag rensade detta inlagg pa svordomar nar jag var klar, haha) Jag fattar att du inte kommer borja "tycka om mig" eller andra uppfattning bara for att jag skriver denna forklarande kommentaren. Men jag vill.. Ah, jag vet inte vad jag vill. Har kommer forklaringen iallafall

Angende detta med singelfamiljer. Arligt talat, vi tjanar inte sa mycket. Alla gratissaker man ka fa ar enligt mig ett stort plus, och det tanker jag ite sopa under mattan. Bensin, mobilrakningar, gymkort med mera ar inte billigt alls - och det ar ett stort plus om man kan fa detta av sin familj. Jag vet inte vad ni andra ska gora, men jag vill resa runt under mitt ar har - och det kostar mycket pengar. Desto mindre man behover betala for vardagsgrejer, desto mer kan man gora kul grejer for. Jag har dock aldrig sagt att familjen skulle vara samre for det - men av min erfarenhet sa far de au pairerna som har "rikare" familjer mer gratissaker. Och singelforaldrar har oftast inte lika gott stallt. Jag trivs dock hur bra som helst i min familj, och skulle aldrig byta - trots att jag inte far lika mycket gratisgrejer som manga av mina vanner och darmed har mindre pengar. Saklart jag ar avundsjuk pa allt de kan gora och kopa som inte jag har rad med. Jag hade faktiskt ocksa tyckt det varit valdigt kul med gratissemestrar.

Jag har forstatt att du har en annorlunda uppfattning an mig, och det ar okej. Vill du skriva nagon mer mot-kommentar i din blogg eller radera detta sa ar det upp till dig. Jag har tankt igenom det hela och jag haller med om att det inte var ett roligt skamt alls. Om det ens kan raknas som ett skamt eller ironi xD

Ah, jag vet inte varfor jag forsoker. Du kommer sakert tycka jag ar dum i huvet anda ^^ Ha ett bra ar som au pair, och hoppas allt gar bra for dig.

2007-12-05 @ 04:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback