Sverige

När man är i Sverige så vill man inte vara i Sverige, men när man är i ett annat land så saknar man allt med Sverige. Jag saknar Sverige.

Jag saknar all svensk mat så som messmör, leverpastej, blodpudding, palt. Jag saknar pappas mat och farmors mat. Jag saknar fullkornspasta och mörkt bröd. Jag saknar att möjligheten till småätande är så mycket mindre än här. Jag saknar svensk choklad, och svenskt godis. Jag saknar kebab-pizza och Falun.

Jag saknar svenskt mode. Jag saknar att man kan klä upp sig utan att känna sig för uppklädd. Jag saknar Fornarina och Miss Sixty och jag saknar svenska killar.

Jag saknar svenska vägar och den svenska sättet att bry sig om miljön.  Jag saknar Hemköp och jag saknar långa promenader på kvällarna. Jag saknar att kunna ta cykeln nästan överallt. Jag saknar att bilar med automat är lyx och inte standard. Jag saknar att bilarna är små (eller normal storlek) och att SUV och minibussar är ovanliga.

Jag saknar svensk musik. Jag saknar att kunna använda mobiltelefon utan att de kostar skjortan och jag saknar jobbarkompisar.
Jag saknar min familj och alla stunder vi haft tillsammans.
Jag älskar det här landet, och hatar det. Jag saknar nästan allt som har med Sverige att göra.

Om 2 månader måste jag bestämma mig om jag ska förlänga mitt år här i USA eller inte. Om 2 månader så kommer jag veta när jag är tillbaka i älskade Sverige.


Kommentarer
Postat av: idis

Jag hallar med dig Kristin!! Saknar allt det dar ocksa :)

Vart tog du vagen idag?! Hann inte ringaa efterat for jag o mamman akte till target o julshoppade lite! jattekul =)

Ha det iaf jattebra! Vi hors

och du... tank inte for mycket.. du kommer fa huvudvark!! (Med tanke pa alla dina tankar du har har pa din blogg!)

2007-11-21 @ 05:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback