Vilken dag...

Förra veckan sprang jag runt i kjol och linne och svettades, denna vecka är det höst. Måste säga att det är lite en chock att gå från 30 grader till 15. Men det är jättefint här på hösten. Löven ändrar färg och det är inte sådär som det är i Sverige.

Vad än nytt?! Känns inte som att det är så mycket. Helgen var inte speciellt händelserik så det finns väll inte så mycket att berätta om det.
Barnen har börjat på jujutsu och älskar det. Måste säga att det är skönt att de har jujustu 2 gånger i veckan och skridskoråkning en gång i veckan, tiden går så mycket snabbare. Harry bara växer och växer. Han blir 1 år nästa vecka, den 17e. I veckan tog han två steg helt själv, så jag har bootcamp med honom, men han är för lat och kryper bara.
Imorse slängde jag in Max och Harry i bilen för att köra Max till skolan. Börja backa ut ur garaget och hörde att jag kör på/över något. Kör fram bilen lite och kliver ut för att kolla vad det var. Kristin lyckades köra över Max cykel. Hans stödhjul är nu mos, men annars är de inge fel på cykeln, man ser bara att något har hänt med den. Än så länge vet inte Max hur hans cykel ser ut så jag vet inte hur han kommer reagera när han ser sin cykel och stödhjul vara mos... Som tur är så har jag världens bästa värdföräldrar som bara säger "Sånt händer" och "Det kunde ha varit jag".
Efter den lilla händelsen, när barnen var i skolan och Harry sov, åkte jag och Elise till det amerikanska Vägverket (eller nått sånt) för att fixa mitt körkort. Jag har varit dit själv en gång för länge sen, men de hjälpte mig inte så jag gav upp och gick hem. Sen i veckan åkte jag och Elise dit och trodde att allt var fixat så att jag kunde göra mitt teoriprov, men de är så otrevliga och ville inte godkänna de papper jag tagit med mig. Så vi gjorde ett nytt försök idag. De papper jag fick lov att visa upp var: Mitt amerikanska persnonnummer, pass, papper från banken som bevisar min adress, svenska och internationella körkortet, och sen min ansökan. Det låter inte alls komplicerat men de var de verkligen för som au pair har man inte så mycket bevis som en vanlig amerikansk medborgare. Hur som helst, hade i alla fall med mig alla papper och de godkände min ansökan. Sen satte jag mig och gjorde mitt teoriprov. Jag har nu klarat de amerikanska teoriprovet och är ett steg närmre mitt körkort.
Gjorde några testfrågor innan de riktiga provet, och de var frågor som Vilken form har en boll? Hur många dagar är en vecka? Vilken delstat befinner du dig i nu?. Värsta testfrågorna...nästan så att man blev nervös och trodde att man skulle misslyckas. Vill ni veta vilket resultat jag fick också eller?! 15/20. Missade lite på frågor om ungdomar under 18 år...
Tänkte att jag skulle boka min uppkörning på min födelsedag eftersom att i USA så får man ett speciellt körkort om man är under 21 år och ett annat om man är över 21 år.  Jag vill inte behöva krångla och säga att vakter och bartenders ska kolla när jag är född innan de nekar mig.

Nu ligger jag i min säng och kollar på Ugly Betty och Grey's Anathomy. Imorgon är det säsongpremiär för Men in trees, men jag ska på en födelsedagsfest så jag måste spela in det.

Nu är det 72 dagar kvar tills min familj är här i Boston.

Det var allt från mig denna gång. Ska hitta på samma saker att göra så att jag har något att skriva om framöver. Just nu så lever jag bara i vardagen och tar hand om mina pojkar.
Förresten, är de någon som har tips om vad man kan köpa i födelsedagspresent till en 1-åring och en 7-åring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback