Helgen är över =(

Nu går mina helger aldelles för fort. Imorgon börjar en ny vecka med jobb, jobb och jobb.

I lördags åkte jag och Steph till Natick Mall (eller Natick Collection som det nu heter) för lite shopping. Vi var där i fredags också och hälsade på Pernilla innan hon flytta. De har massa butiker, dyra som billiga.
http://www.natickcollection.com/mallmap.asp?mallid=858 för de som är intresserade va de har för butiker.
Det var jättemycket trafik och jag tror att det tog oss ca 1 timme att åka dit, så när vi väl var framme så var vi båda så trötta att vi knapp hade lust att shoppa. Har hittat en grymt bra skobutik i detta land Payless. De har tyvärr många fula skor, men sen har de riktiga guldkorn, och billigt är det också. Köpte ett par jättefina svarta högklackade skor med rundad tå för $25 (vilket är ca 175kr). De hade även bruna som jag nu beställt från deras hemsida då de inte hade min storlek. Hur fina skor som helst, för bara 175 kr, vilket kap. Jag och skor!! haha
Sen var det dags att dra sig hemmåt igen.
På kvällen skulle jag och Steph på en överaskningsfest. Förra söndagen träffade Steph ett par på Starbucks som hon satt och prata med i 2 timmar. Hon blev då bjuden på denna överaskningsfest för Kat, hans fru. Så i lördags så åkte jag och Steph till Arlington och till ett ställe som heter Tryst där de bara var okända människor för mig.
Måste erkänna att jag var väldigt skeptisk när jag körde mot Arlington eftersom att jag inte träffa någon av dessa människor och att alla skulle vara 30+.
Kvällen visade sig vara en galet rolig kväll med galna amerikaner. Vi hade så trevligt att vi var de sista på stället när de stängde och blev bjudna på "efterfest" i Belmont, staden bredvid. Där satt vi (jag, Steph och Andrew, Sarah och Daran, Kat och Joey och Alex och en annan tjej) och spelade kort och snackade skit. Jag har bjudit alla till NYC på min födelsedag för de var ett skitrolig gäng, så vi får se om de kommer eller ej. Steph har massa roliga bilder på sin kamera som jag ska få sen, så ni ska få se vad jag har gjort denna helg. De trodde för övrigt att jag var ca 24 år. Vilken komplimang va?!
Efter den helt underbart roliga kvällen i Boston var jag hemma igen och i sängen kl 4:30 på morgonen.

På söndag morgonen (idag) så ringde Pernilla kl 11 och väckte mig. Jag har inte sovit så här länge någonsin i detta land, kändes jättekonstigt. Pernilla som nu bor i Andover (ca 20 minuter ifrån mig istället för 40 minuter som det var innan) kom till mig vid 12-tiden och vi drog iväg till Square One Mall för att fördriva söndagen. Shoppa, det kan jag, för det är sååå roligt. Enda sen jag kom till USA har jag letat efter ett par snygga sneakers, men inte lyckats. Idag tror jag att jag lyckades. Hittade ett par Fila-sneakers efter mycket om och men, och jag tror att det är ett par skor jag vill ha. Eftersom att de inte hade min storlek, som vanligt, så har jag nu beställt dem. Så nu till veckan så måste jag åka tillbaka dit för att först hämta skorna från Payless som jag beställt, och sedan mina sneakers. Vi får helt enkelt se om det är ett par skor jag vill ha. Har lyckats spendera mycket pengar nu på sistonde, men det är sååå roligt att shoppa i detta land, speciellt när allt är så mycket billigare.

Bara denna vecka har jag köpt 3 par tröjor, 1 par skor, 2 par vantar, 1 bh, en jacka och beställt 2 par skor =)
Har redan börjar fundera hur jag ska få hem alla mina kläder och skor till Sverige när det är dags att lämna landet och au pairandet. Men det får bli ett problem då istället, för man måste ju få shoppa lite!

Nu är det dags att sova så jag orkar jobba nu till veckan. Barnen har varit änglar nu när skolan dragit igång, och jag njuter av att vara au pair.
Ska lägga upp massa bilder från 30-års festen när jag fått dem av Steph.

Gonatt Sverige!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback