Nära att krocka!

Måste dela med mig av min nära-krocken-upplevelse.
Jag kör på en gata i ca 50 km/h, ser en svart bil på en gata som korsar min gata. Den svarta bilen står stilla och det ser såklart ut som att han står och väntar på att jag ska passera. Kan även tillägga att denna bil såg jag redan ca 100 m före och han stod då även still. Precis när jag ska passera hans gata, tror ni inte att han kör ut alldeles framför mig?! Jo, männsikan kör ut och korsar min väg, så lilla Kristin får tvärbromsa så att alla saker i bilen flyger fram, med en bebis i baksätet. Jag var alltså bara någon millimeter från att köra i bilen, som bara fortsätter att åka vidare.
Där sitter man helt skräckslagen.
Undrar vad människan tänkte med när kan skulle korsa min gata precis framför nosen på mig. Trodde han att jag också hade ett stop i den korsning? (Vilket för övrigt ska stå under hans stop-skylt i sånna fall) Eller trodde han att skulle hinna korsa vägen innan jag kom? IDIOT!
Nu vet jag i alla fall att Volvon har bra bromsar, så det är ju ett plus. Och lilla Harry sov fortfarande i baksätet.

Jag har alltid sagt att jag inte litar på amerikaner i trafiken, och det här är ju bara ett bevis på att jag inte borde göra det heller.

Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

Oj oj oj :S tur att det gick bra.

2007-09-25 @ 14:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback