Bensinen

Ni ska höra hur alla amerikaner klagar över hur dyr bensinen är nu. Det är nästan skrattretande att lyssna på dem, speciellt när det säger att den borde sänkas så att folk har råd att köra bil igen.

Bensinen är inte alls dyr, den är billig. Den kostar dubbel så mycket i Sverige, och inte fasen klagar lika många i Sverige som de gör här nu. Och om det nu är så dyrt att köra bil i detta land, varför ska då alla så jäkla stora bilar som drar sjukt mycket bensin?

Min Volvo V70 är stor i Sverige. Men här är den nästan liten då det är vanligt att bli inklämd mellan två gigantiska bilar på en parkeringplats att man inte ser ett skit när man backar ut. Varför ska alla bilar vara så sjukt stora i detta land? De chockar mig inte längre när jag ser dessa gigantiska bilar, snarare gör det mig arg.

Jag körde 70 mil för någon helg sedan och betalade endast 350 kr. Men alla amerikaner tyckte de var dyrt... Det kanske är dags för USA att inse att bensin borde vara dyrt, eller dyrare än förr, speciellt för miljön.

image312

Kommentarer
Postat av: Naphie

Ok! det där lät korkad (bensin)hahah dem tänker ibland inte på hur det är i andra delar av världen. Nu såg jag att CC har fixat med mitt namn.

Postat av: Jannica

Haha, du borde skicka amerikanerna till Sverige och låta dem bila omkring så kanske de skulle sluta klaga? ;)

2008-04-09 @ 21:37:14
URL: http://missjannica.blogg.se
Postat av: Plogen

Dom borde ta lite mer ansvar för miljön och sluta klaga. Om man skulle tanka för samma pris som dom så skulle man ju bli över lycklig.

2008-04-12 @ 00:24:35
Postat av: Julia H

Sedan får man ju tänka på att de har lägre oktan i deras bensin, oftast bara 81-88. Medan vi har 95-98. Så vi betalar mer, och får ut mer "riktig" bensin av det. Vilket egentligen inte försvarar att det är såpass mycket billigare i USA, men skitsamma. Sluta klaga, amerikaner!!!

2008-04-16 @ 02:18:29
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback