Helgen som varit, del 1

Äntligen fungerar bloggen igen...
I lördags tog jag bilen och körde upp till Burlington, Vermont för att hälsa på Pernilla.


Jag startade min lilla resa från Woburn, Massachusetts, som ligger alldeles utanför Boston. Jag körde sedan vidare norrut, genom New Hampshire för att sedan landa i Vermont. Körde bara på motorvägar hela tiden, vilket på något sätt var väldigt skönt. Ju längre norr jag kom desto saktare körde folk, och det var mindre trafik.
Men jag måste säga att det var mycket vackert. De sista 2 timmarna jag körde såg jag knappt några hus utan bara fin natur med alla berg.

Efter 3 timmar var jag framme i Burlington, som ligger ca 1 timma ifrån Kanadas gräns, och jag hittade fram till Pernillas hus på en gång. Bilfärden gick hur bra som helst, utan några som helst problem. För det ca 70 milen jag körde till och från Pernilla betalade jag ca 350 kr för bensin. Och då kan jag tillägga att just nu är bensinen jättedyr här, och alla klagar och klagar. Själv tyckte jag att det var billigt.

Min helg hos Pernilla var underbar. En väldigt onyttig helg, men samtidigt jätte lugn och skön.

image312


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback