Supernanny

Idag har jag gått och blivit galen. Min mellersta har helt tappat allt som har med uppförande att göra, och mina värdföräldrar står där nu och inte vet vad de ska göra. Så nu gör de så många idiotiska saker, som bara förvärrar situationen att jag bara står och gapar. För första gången under min tid som au pair så kan jag nu säga att dem är dåliga föräldrar.

Jag känner mig som Supernanny just nu som bara står och tittar på hur de gör misstag efter misstag och vet att problem är långt från löst, och snarare förvärras. Men den enda skillnanden mellan mig och Supernanny just nu är att hon kan komma in och säga vad hon vill och vända huset upp och ned för att fixa till det, medans jag inte kan säga till mina chefer att de gör fel, att de är dåliga föräldrar.

Jag visste inte att jag kunde såhär mycket om barn och deras beteende innan, men just nu är jag nästan förvånad över hur jag tänker som Supernanny och vet hur man ska få honom att bete sig igen.

Jag kan inte göra samma sak som mina värdföräldrar redan har gjort, ge upp. Ska jag ringa Supernanny?
Nu ska jag hur som helt rymma för en stund, för jag pallar inte detta.

image312

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback