Grannen Meg

Jag har en väldigt udda granne som är 36 år gammal och bor hos sina föräldrar. Hon har inget jobb, ser ut att vara gravid (vilket hon verkligen inte är) och pratar endast om shopping och mat. Hon är väldigt duktig på skvaller i kvarteret och ska lägga sig i allt som händer. Hon är väldigt speciell minst sagt.

När jag är ute med barnen kommer hon nästa jämt ut, ropar Hi Christina! och gör mig sällskap i några minuter. Idag satt jag i en hamock med henne och kollade på alla barnen som lekte. När jag satt där och lyssnade på hennes tunga andetag insåg jag hur tragisk jag har blivit. Även om hon egentligen är den mest irriterande människan jag känner i USA, så är det skönt när hon gör en sällskap. Istället för att bara ha alla barnen och sitta och bara stirra, så får jag någon att prata med (även om hon aldrig lyssnar på mig utan bara babblar på).

Min syster har träffat henne, så hon kan förklara för er hur udda denna individ är. Ska jag vara helt ärlig så är hon en tragisk individ, och även om jag inte får något i utbyte när jag pratar med henne, så är det skönt med en "vuxen" runt en.

None

Kommentarer
Postat av: Carin

Hej! Vilken fin och intressant blogg du har. Hur länge har du varit au pair? Jag åker till San Fransisco på måndag!

Postat av: Malin

Ler igenkännande, bara man väljer sällskapet på eget bevåg så är det allt bra skönt att inte varje dag ser precis likadan ut. Om någon dessutom tycker om en så är ju det ett plus. Hoppas du har det bra. Kram

2008-08-22 @ 19:34:31
URL: http://fletcherroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback