Jag ser det snöar

I fredags kom en så kallad Snow storm hit till oss i Massachusetts. Detta betyder då att de börjar snöa och man blir fast i huset. Eftersom att vi inte har vinterdäck på våra bilar, så kanman inte ta sig någonstans. Och tro mig, det är hemskt. I fredags blev en dag fast i huset, en lång dag och kväll. På lördagmorgon snöade det fortfarande, och jag vågade inte kasta mig ut på vägarna på en gång, så jag väntade lite tills de såg bättre ut. Vid 2-tiden tog jag bilen (bakhjuldrift och livsfarlig när man inte har vinterdäck) och skulle julshoppa.

Av någon underlig anledning kände jag mig så fri när jag äntligen kunde ta mig någonstans och slippa känna att helgen snöat bort. Så jag åkte till Malin på kvällen och firade hennes födelsedag med tårta och pizza. Sen var de dags att åka hem, och jag kunde faktiskt köra då de flesta vägarna var plogade och saltade.

Vaknade upp imorse och tittade ut genom fönstret. Och vad ser jag om inte snö, igen. Så nu sitter jag är i Wakefield, fast i huset ännu en dag. Jag tvättar lite (med andra ord allt jag kan hitta så att jag har något att göra), och funderar på att gå igenom mina kläder till min hemresa.
Vad kan man göra när man är fast i huset? Någon som har ett bra förslag? För min helg har nu snöat bort, och jag har inte sett min Jon sedan förra fredagen...

None

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så hjärtligt för att du kom och förgyllde min dag och räddade min kväll! Kramar om

Postat av: Malin

vilken resa det blev. puh! 9h försenad kom jag äntligen fram efter att ha: missat ett plan, varit högsta prioritet på Standby-listan i NYC och sedan spenderat 6h i London... när jag åkte till Skara idag hade en resväska stannat till för att fira jul i Köpenhamn så den kommer med taxi imorgon.. hade dock inga julklappar i den. drama. nu ska jag vila lite. men önskar dig en riktigt god jul! saknar dig! kramar

2008-12-24 @ 13:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback