Älskarinnan

Idag var jag min värdpappas älskarinna.
Jag var ensam hemma med barnen och de var läggdags. Skulle få upp alla barnen ur badkaret och telefonen ringer. Jag springer och svarar och det är helt tyst...

Efter en stunds tystnad hör jag en röst som väldigt frågande säger "Did I just call home?!" och jag hör att det är min värdmamma. Hon skulle ringa min värdpappa Stefan, och trodde att en annan kvinna hade svarat i hans telefon. Men sen insåg hon att hon ringt hem istället för hans mobil, och det var mig hon pratade med. Man hörde hur hon blev lättad av att höra min röst och började skratta.

I detta land säger man bara "Hello!" när man svarar i telefon, så man vet aldrig vem som svarar...

image299

Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

Lät lite roligt. Skrattade lite granna. Men det måste ha varit hemskt för henne att få den känslan.

2008-02-01 @ 17:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback