Den är här

Idag var Stefan och Elise och hämtade den nya bilen - Mini Cooper cab.
Synd bara att jag inte får köra den. Nu hoppats jag på att vi snart inte behöver 3 bilar och de kan sälja BMW så att jag får köra Minin.

image294


Jag har länge funderat över hur mycket pengar min värdfamilj egentligen har. Elise pluggar och lever egentligen på Stefan. Stefan jobbar just nu på ett företag men har under många månader jobbat hemma med sitt egna projekt och inte tjänat några pengar.
För någon vecka sen fick Elise en ny Mac-laptop då hennes kraschat. Förra veckan kom en ny TiVo, och i helgen köpte Stefan en iPhone till sig själv, och idag kom bilen. Förutom de har de mig som de måste betala, och två barn på privat skola. Jag förstår inte hur det går ihop, men någonstans verkar de ha en massa pengar, för de lever inte direkt ett fattigt liv om man säger så.

Nu är de bara att vänta på att få köra Minin. Anledningen till att jag inte får köra den är att de blir för dyrt för försäkringar för tre bilar åt mig. Men den är så fin, och ännu finare på sommaren då man kan känna vinden i håret.

image299



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Satan vad avis jag är...tänker inte ens låtsas att jag inte är det :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback