San Diego del 4

Semester i Kalifornien, och såklart blir man sjuk. Vi var till San Diego Wild Animal Park i fredags, trots att de regnade.

Jag hade vaknat på fredagmorgonen och känt mig mindre bra, men trodde de bara var något som skulle gå över. När jag stod i kön för att få röra en stor orm på "zoo't" så hände nått... Jag trodde jag skulle svimma eller spy så jag fick lov att sätta mig ned. Efter att ha tagit de lite lugnt så åt familjen lunch, och sen vandrade vi vidare till en Safari Guide. Efter att ha suttit på en buss i 30 minuter och kollat på flodhästar och giraffer och alla möjliga afrikanska djur så klev vi av och skulle vidare till en elefantshow, men längre än så kom jag inte. Fick snabbt snabbt sätta mig ned, och blev bara sämre och sämre. De hela slutade med att jag fick gå några meter för att få skjuts av en buss för handikappade till entren och väntade in resten av familjen. Sen bar de av tillbaka till hotellet och ned i sängen. Där låg jag livlös från 4 tills jag vaknade igen på morgonen. Min värdmamma var världens sötaste och kollade till mig lite då och då.

Som jag berättade tidigare så var min äldsta pojke magsjuk i måndags innan i åkte, och de var alltså min tur att få hans magsjuka, men jag klarade mig från att spy. Fick höra senare att min mellersta pojk hade spytt hela natten, så de var synd om oss.

Idag, lördag, har jag lyckats tagit mig ut ur sängen och följt med min familj in till San Diego, vilket var mycket trevligt. har haft skitont i magen och knappt ätit något på över ett dygn, men jag lever än. Jag vet att de inte kommer bli någon middag ikväll. Just nu ligger jag inne på Lottas hotellrum medans hon duschar. Min kära barndomskompis Lotta som just nu är i Santa Barbara och pluggar, har kommit ned till San Diego för att träffa mig. Sjuktroligt, men samtidigt konstigt då jag inte sett henne på över 9 månader. Hon är skälet till att jag tog mig ur sängen imorse, och det är jag glad över.

En liten snabb uppdatering från San Diego. Jag ska svara på alla kommentarer sen när jag kommit hem till Boston. Och ska även skriva nått mer intressant. haha. Har varit en jättefin och varm dag i San Diego idag, så jag har inget att klaga över, mer än att min mage inte gillar mig.

image299

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback