Chockernade amerikanska flickor

Satt på Starbucks med Steph och Andrew ikväll och småpratade om man alltid gör. Klockan är runt 9 och det är ca -10 grader ute. In på Starbucks kommer tre tjejer utan jackor och i flipflops och vi blir lite småchockade, men fortsätter vårt samtal. Nån minut senare kommer de 3 nya tjejer...

Jag är jätte dålig på att gissa åldrar, men jag skulle tippa på att dessa tjejer var max 15 år, om ens. En av dessa tjejer har en kort kort kjol, t-shirt och flipflops, och den andra mini-shorts, t-shirt och flipflops. Som tur var hade den tredje tjejen på sig jeans, men även hon hade t-shirt och flipflops. Vad är de med dessa flipflops på vinter? Och varför går man utanför dörren utan jacka, eller ens i kort korta kläder så att man visar hela benen och så att de ser ut som att de skulle vara 30 grader varmt ute?



Amerikanska hockey-tjejer från staden Reading som ligger bredvid Wakefield chockar mig också. Som tur är så går de inte runt i flipflops inne ishallen, men coola tror de att de är. I torsdag tror jag att jag såg 4 tjejer gå runt i byxor som såg ut som pjamasbyxor. Ni vet sånna där rutiga klassiska pjamasbyxor.

Vad är de med amerikaner och mode? Vad är de med deras mjukisbyxor som de har på sig överallt? Vad är de med UGG-skorna som är så sjukt populära men ack så fula? Varför kan inte amerikanska tjejer klä sig snyggare, eller åtminstone se anständiga ut?
Som sagt, amerikanska flickor chockar mig!

image299


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback