Duck

Satt på en bänk på sidan av gatan idag när barnen cyklade runt. Plötsligt hörde jag någon som lät som en fisk. Jag upptäckte att ljudet kom från en gatubrunn. Jag tittade ned och trodde att jag såg en råtta simma runt, men när jag tittade lite nämre insåg jag att det faktiskt var en liten ankunge som simmade runt.

Min värdmamma började ringa runt för att någon skulle komma och hjälpa den lilla ankungen ut som trillat ned i gatubrunnen och inte kunde komma ut. Vi fick beskedet att någon skulle komma och försöka få ut den innan de var försent, men tiden gick och ingen kom. Efter att ha väntat 4 timmar gick vi in i huset. De har nu gått 7 timmar sen jag hittade ankungen och jag vill inte gå ut och kolla om han simmar kvar där eller inte. Jag vill bara att han ska bli fri igen, och slippa se honom instängd i en gatubrunn.

Har de inte varit där och fått ut honom så är jag väldigt besviken. Och jag vill inte ta med mig en ficklampa och gå ut nu för att se om han är där. Stackars liten ankunge, och tyvärr verkar jag vara den enda som bryr mig om den.

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback