Rescue the duckling

Igår kväll när jag skulle hem ville jag så gärna titta förbi ankungen och se om han fortfarande simmade kvar där. Jon som egentligen skulle hem direkt efter träningen då han skulle upp kl 5 dagen efter följe med mig.

När vi kom dit lyste vi med mobiltelefonen ned i gatubrunnen och såklart simmade den lilla söta Kwack (som jag döpte honom till) runt där ännu. Jon ringde polisen och frågade vad man kunde göra för att hjälpa den ut, och frågade även om vi skulle hamna i trubbel om vi tog bort brunnlocket själva. Polisen var inte alls hjälpsamma och sa att ingen kommer komma och ta ut en liten ankungen ur en brunn. Efter att han lagt på bestämde vi oss för att rädda honom.

Jag gick tillbaka till huset och hämtade handskar och en kartong. Och sen var de bara att få upp de nästan 80 kg tunga brunnslocket. Efter mycket fiskade i äckligt vatten fick vi äntligen upp den söta ankungen som vi sedan la i kartongen. Sen kom den stora frågan Vad gör vi nu? Efter att ha pratat med Jons pappa och ringt djursjukhuset så insåg vi att vi inte hade något annat val än att slippa honom fri. Djursjukhuset tog inte emot vilda djur, och ingen av oss hade tid att ta ankungen till en vetrinär dagen efter. Djursjukhuset sa att vi kunde släppa honom fri vid sjön, så vi stoppade in honom i bilen och körde ner till sjön i Wakefield centrum.

Efter att ha tagit lite bilder så tog vi ut honom ur kartongen och de tog honom någon minut innan han vågade springa sin väg. Den lilla ankungen som tidigare varit helt tyst och stilla, simmade nu runt som en galning och kvittrade jättehögt efter sin mamma.

Jag kom hem strax efter kl 1 på natten efter att ha kämpat med Kwack i över 2 timmar. Men ack så skönt de kändes att ligga i sängen och veta att han var fri, även om de var ett mycket större projekt än vad vi väntat. P.g.a. mig så gick inte Jon till skolan imorse. Han skulle få 3 timmars sömn, så han bestämde sig för att skita i det. Så hade jag inte börjat snacka om Kwack och tvingat honom att följa med och se om han fortfarande kvar så hade han inte skippat en lektion på 5 timmar idag. Måste säga att jag har lite dåligt samvete för det, men vi lyckades ju rädda Kwack trots allt.



None

Kommentarer
Postat av: Julia H

Job well done!

Postat av: Örnie

haha..vaaaaaaaaaaaa söööööööööööööööööööööt... kvaacckk

2008-07-10 @ 22:24:22
URL: http://ernaa.blogg.se/
Postat av: Momagognonusos

Awww.. vilken söt en :D kvack kvack :]

2008-07-11 @ 01:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback