Fat free

Jag sitter här och försöker komma fram till om Sverige har fetfri mjölk. Efter lite research insåg jag att de inte finns, utan de närmaste är Minimjölk med 0.1%. Efter att ha levt i USA i över ett år kan jag fortfarande inte komma över chocken att de nästan endast dricker fetfri mjölk här. Visst att vuxna människor gjort valet att inte få i sig fett är acceptabelt, men när de "tvingar" sina barn, som behöver fett, att dricka fetfri mjölk blir man galen.

I min värdfamilj har vi en mjölk till lilla Harry på 20 månader som är ca 3% fett (om jag minns rätt), och till resten av familjen är det fetfri mjölk som gäller. De andra pojkarna som är 5 och 7 år som behöver fett dricker fetfri mjölk.

Att detta land är besatta i fetfria produkter och light-produkter är väll ingen nyhet, men att barnen måste dricka fetfri mjölk är nästan hemskt.

None

Kommentarer
Postat av: Julia H

Barnen också?! :-O I be damned. Vuxna är en sak, men barnen behöver det naturliga fettet! (Eh, precis som du skrev!)



Känns inte bra. Jag dricker oftast lättmjölk eller mellanmjölk hemma.



Såna här inlägg får mig att undra hur mitt liv blir i Florida. Kommer de också ha fettfri mjölk? :/ Återstår att se.

Postat av: Michelle

Och det som gör mig så sur är att de verkligen kör stenhårt på lightprodukter och fettfritt, samtidigt som de tar en plusmeny på Donken! Pommes för hela slanten liksom. USA är verkligen dubbelmoralens hemland...

2008-06-30 @ 13:19:31
URL: http://chelli.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback