För snäll?

Så idag kom min värdfamilj hem efter att ha varit borta över helgen. Huset var städat och jättefint. Inga leksaker, dammsugit, dammat, våtmoppat, städat ur ugn och toaster, köket var så fint och städat. Jag hade t.o.m städat tvättstugan. Dammsugit, våtmoppat, lagt tvätt som tidigare låg på golvet i en tvättkorg, och dammtorkat.

Det första de gör när kom hem var att slägga en massa tvätt på golvet i tvättstugan, och köket är en enda röra igen. Huset ser med andra ord ut som de gjorde när de åkte kan man säga. Frågan är om ens märkte hur fint de var när de kom hem för de har inte sagt något till mig.

Det var skönt att städa huset, för det kändes mycket roligare att bo där över helgen. Synd bara att de aldrig märker hur hårt jag kämpar för att hålla huset städat och rent. Kanske ska sluta med tanke på att jag inte ens får betalt för de, och ingen verkar märka något ändå.
None

Kommentarer
Postat av: Terese

jag tänkte vara au-pair i USA. hur är det att vara det?

Postat av: Julia H

Äh, man kommenterar när man känner för det eller kan relatera till vad någon skrivit eller helt enkelt har tid för det. Det ska inte vara någon press att svara "bara för att".



Men vad otacksamt av dem att bara röra till det igen. Shiet. Jag undrar också om de ens märkte vad som hade pågått i deras hem. Virvelvinden Kristin som städar är ju inte så vanlig på deras breddgrad.... eller? :)



Kram!

2008-06-17 @ 09:53:51
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback