Go Celtics

Igår vann Boston Celtics över LA Lakers i en av NBAs finalmatcher. Detta betyder att de fortfarande har en chans att vinna hela skiten, och jag håller tummarna för det. Så vinner dem över Lakers så har de varit ett kanonår för Boston då jag varit här.

I höstas blev Boston Red Sox World Champions i baseball. I vintras var New England Patriots sekunder från att vinna Superbowl i amerikansk fotboll. År 1986 (vilket förövrigt var ett skitbra år) vann Bostons basketlag Celtics NBA finals, och nu år 2008 kan de vara dags igen.

Sporten blommar i Boston just nu, och jag är jätteglad att jag fått vara här under denna tid. Förutom det så är jag i detta land då presidentvalet är i full gång. Och jag kommer även att få vara här då den nye presidenten tar över efter Bush. Så med andra ord kunde jag inte ha valt en bättre tid att åka till Boston än denna.


None

Kommentarer
Postat av: Julia H

Det är därför jag ser fram mot att åka till USA. Få se nya presidenten väljas den 4 nov, och sedan sväras in den 20 jan 09. :D Och så all sport! WOHOO! Då kan man börja snacka om saker. :P Enjoy!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback