Lyckorus

En av de bästa sakerna som finns är att se någons ögon lysa när de pratar om något.
Igår kväll fick jag en lektion i knivar, men inte vilka knivar som helst, utan kockknivar. Efter att han visat sina gitarrer och spelat lite så han blev glad, frågade han om jag vill se hans knivar också. Utan tvekan sa jag Ja och hans ögon lyste upp då han hoppade upp i sängen med sin väska full med kockknivar. Kniv för kniv gick han igenom och berättade vad de var gjorda av, och vad de användes för och hur bra det var. Det var verkligen hans älsklingar.

Den där blicken då de ser ut som små barn igen, och är alldeles lyckliga. Som om någon äntligen vill höra hans tjat om knivarna, och han bara lyser upp. Tyckte de var spännande nog att se när han spelade gitarr igen efter flera månader. Jag tyckte han såg lycklig ut då, men när knivarna kom trodde jag att han skulle explodera.

None


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback