Baby boom

Det ploppar bebisar just nu. Alla verkar vara gravida och ploppa barn att jag knappt hänger med i svängarna.
Mina första 2 månader här i USA fick tre personer jag känner barn hemma i Sverige. Min kusin och hans tjej väntar barn. Min gamla klasskompis väntar barn. En bekant till min värdfamilj fick en dotter idag. Mitt äldsta barns lärare fick en dotter för någon vecka sen. En au pair kompis kompis väntar barn. Och jag fick höra i lördags att en bekants kompis väntar barn....

Förutom dem så verkar hela Hollywood ploppa barn också. Halle Berry, J-Lo, Melissa Joan Hart, Christina Aguilera och Nicole Richie har nyss ploppat barn. Angelina Jolie, Gwen Stefani, Jessica Alba, Nicole Kidman och Jamie Lynn Spears har bulle i ugnen. Jag lovar att jag säkert glömt hälften av alla kändisar som ploppat eller väntar barn.

Det föds för många barn nu att jag inte längre hänger med. Det ploppar ut ungar här och där, och jag blir inte längre chockad när jag hör att någon är gravid eller fått ett barn utan att jag ens visste att de väntade barn.

Känner du någon som är gravid eller nyss fått barn?

image312

Kommentarer
Postat av: Michelle

Glöm inte att Zlatan nyligen fick en ny unge med, haha! Jag visste inte ens att han hade en till på väg! :p

Postat av: Rebecca

Jag tror det blir ett babyboom år. Jag har en vän till familjen som nyligen fick barn. Syrrans kompis föder vilken dag som helst. Mina grannar får snart ett till barn och min idrottlärare får barn om ett par månader.
Mycket barn!

2008-03-20 @ 14:55:52
URL: http://palmquiist.blogg.se
Postat av: Julia H

Jag fick en chock 2007. Min BROR (eeh... hans tjej) fick en dotter i Juli. Det trodde man aldrig skulle hända.

Sedan fick min bästa kompis barn i november, en son. Dessutom gifte hon sig och flyttade till Malta (WTF?) Det gick fort.

Det är läskigt när ens jämnåriga plötsligt har egen familj. Och när de syskon man vuxit upp med också får det, då imploderar världen, känns det som.

Då tyckte jag det var väldigt konstigt. Men nu är båda bebisarna som kom underbara. Lätt att vänja sig vid dem. :)

2008-03-23 @ 02:57:51
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback