Party

Jag, Courtney och Steph var till nattklubben Felt igår (lördag) inne i Boston. Vi var Sweden, New Zealand and Australia, en jäkligt bra kombination.

Att vara tjej i USA är som att vara prinsessa, speciellt om man inte är amerikan. I Sverige blir man nästan chockad om en kille bjuder en på något, men här är det raka motsatsen. Här kommer man in på klubbar gratis och man blir bjuden på en massa drinkar. Eller om man går och fikar med en kille så betalar han såklart. Så fungerar det inte i Sverige, vilket jag kommer sakna när jag kommer hem. Men nackdelen är dock att amerikanska killar är inte snygga. Och ser de någonlunda bra ut så klär de sig hemskt. Hittar du någon som är skitsnygg, så vet han om det och älskar sig själv alldeles för mycket. Måste säga att svenska killar är mycket snyggare än amerikanska killar. Men, hur som helst, om en mindre fin kille vill bjuda på saker så tackar man inte nej.

Jag gillar att bli behandlad som en prinsessa, så länge jag inte känner att jag blir skyldig någon pengar för att den alltid ska betala. Men det är trevligt, så nu måste ni svenska killar skärpa er!

Klockan är nu 5 på morgonen, så det är dags för mig att få lite sömn innan jag drar in till Boston imorgon för shopping.

image299


Kommentarer
Postat av: Daniel

Problemet är att en tjej blir behandlad som prinsessa med sedan när hon blir kär blir hon en hemmafru;)
jämställt att det inte är självklart att tjejen inte kan betala för sig själv o måste bli bjuden;)

2008-03-09 @ 10:34:14
Postat av: Pernilla

haha Kristin det låter ju som en riktigt lyckad kväll! Glad för din skull :) Hoppas du får din väska idag!

Funderar på att kanske dra mig ner nästa helg istället. Funkar det? Så kan jag själv hämta mina bortglömda kläder om inte skatan kastat dem...

Vi hörs :)
Pussssss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback