Övervikt

Det är många som tror att om man åker till USA så går man upp i vikt. Och visst är väll det delvis sant också. Men det beror ju såklart helt på om man lever som en amerikan eller om man lever som en svensk i Amerika. Jag kan säga att jag själv gått upp ca 2 kilo på ett år, och då äter jag nog lite sämre mat än vad jag gjorde i Sverige.

Men det jag egentligen vill säga är hur duktig jag är. I Sverige ville jag träna och gymma, men jag tog mig aldrig tiden. Jag var som stillastående i några år innan jag kom hit. Men sedan jag kommit hit har jag börjat gymma, och är jättestolt över mig själv som faktiskt tar mig tiden. Visserligen så har jag inget val då jag har en gigantisk bebis att bära runt på hela dagarna, så jag måste gå till gymmet, men jag är i alla fall väldigt stolt över mig själv.

Till alla blivade au pairer så kan jag säga att det är upp till er om ni vill gå upp i vikt eller inte. Ligger just nu på sängen med en påse Sour Patch (godis) i handen, så jag kanske inte är ett bra exempel på hur man ska leva.

None

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gud vad ingen kommenterar hos dig :S Inte hos mig heller för den delen...



Jag har säkert gått upp de där kilona som au pairer sägs gå upp, men banne mig att de är på väg bort igen!

Postat av: Jannica

Hmm, jag har varit lite nojjig inför det där måste jag erkänna. Men faktum är att jag knappast lever ett särskilt nyttigt liv här hemma heller, är dålig på att äta regelbundet (trist att laga mat till bara sig själv), mkt festande (alkohol = massvis med kalorier) och mkt stillasittande. Tror det kommer vara lite av det motsatta där borta, gör jag mat till ungarna äter väl jag själv, festa kommer jag garanterat inte göra lika mkt som här hemma och är man igång hela dagarna så gör det förhoppningsvis lite skillnad. Med andra ord hoppas jag det inte blir alltför många extra kilon, snarare tvärtom! Men är man medveten tror jag man kommer långt på bara det! :)

2008-05-06 @ 19:57:46
URL: http://missjannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback