Förändringar

Åkte förbi en besinmack imorse och blev helt chockad när jag såg priset på besinen. Priset för en gallon ( 3.78 liter) besin låg på $2.95. När jag kom till USA för 17 månader sen låg besinen runt samma pris, sen börjad den stiga, och stiga, och stiga... I våras låg den på runt $4.19, och sen sjönkt den sakta men säkert. Nu ser jag nästan framemot att tanka bilen igen för att se hur mycket en fulltank kommer kosta. Som mest tror jag att jag betalt över 70 dollar för en fulltank på BMW, men jag får nog betala runt 50 dollar idag (i alla fall vad jag tror).


Samtidigt som jag satt och kollade upp detta otroliga bensinpris så tog jag även en titt på vad
dollarn ligger på. Det var ett tecken på att de var länge sen jag hade koll på den. I mars när jag köpte min iPod touch låg dollarn på 5.95, och din min förvåning har den nu gått upp till 7.21. Måste säga att det händer mycket i USA just nu, alldeles för mycket.

Jag är mest nyfiken på om finanskrisen kommer påverka mig någonting just nu.
Redan har den påverkat folk jag känner, så på så vis pårverkar det även mig... Men kommer den att påverka mig på ett annat sätt?
None

Kommentarer
Postat av: Niklas

$2.95?! Jag betalar fortfarande runt $4 per gallon för min bensin. Du har tur du!

Postat av: Malla

ofattbart så det kan ändra sig..



saknar dig och jag tänker på dig just nu... för jag vet ju inte riktigt hur det går. KRAM

2008-10-12 @ 02:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback