The Hills

Nu har jag gjort mitt beslut, The Hills driver mig till vansinne. Jag kan inte fatta hur Heidi kan vara så blåst att hon fortfarande är tillsammans med Spencer som behandlar alla som skit. Och jag kan inte förstå att Lauren egentligen inte är en bra vän. Japp, jag sa det, hon är inte en bra vän. Hon är en sådan där tjejig tjej, som bara skapar drama. Och jag fullständigt medveten om att det finns ett manus med i spelet, men det driver mig till vansinne ändå.

Idag när jag satt och kollade på The Hills började jag fundera hur vi tjejer egentligen är. Tjejer har en tendens att köra på /ignore-stilen när de vill säga att något är fel. Att klaga över att någon inte säger hej till en, när man själv ignorerar denna person och inte säger hej. Hur man förväntar sig att den andra personen ska höra av sig och säga förlåt när de är lika mycket ens egna plikt som vän.

Jag vet att jag ibland är samma tjejiga tjej och jag precis detta fel. Som tur är så har jag en pojkvän som märker de på en gång när jag kör på /ignore-stilen och tvingar mig berätta vad som är fel. Tjejer, varför är vi sånna för? Varför kan vi inte bara säga vad som är fel, svälja stoltheten och ringa sin vän istället för att vänta på att hon ska ringa? Varför ska vi alltid skapa problem när de aldrig egentligen behövt ha blivit ett problem till och börja med? Varför är vi drama queens?

Knäppisen jag kommer såklart fortsätta hålla ett öga på The Hills även om jag inte kollar på varje avsnitt, och kommer såklart klaga lika mycket på hur knäppa de är.

None

Kommentarer
Postat av: Malin

Du vet var jag finns, även om jag är en nygammalaupairvän. Hörs imorgon. Men nu ska jag sova, för du gör ju det allaredan. Så jag får passa på=) KRAM

Postat av: Nologo

Först så tycker jag att din blogg är betydligt mer välskriven än dom övriga aupair bloggarna jag kollat in.

Men skriv lite om vad du tycker om världens viktigaste val eftersom ingen i övriga världen förstår hur någon kan rösta på republikanerna. Berätta lite om vad amerikanarna runt omkring dig tycker.



//mvh Peter

2008-09-19 @ 01:08:34
Postat av: Anna

Håller helt med!

det är synd att "vi" är såna, skulle slippa en hel del missförstånd om vi bara kunde säga det rakt ut!



men men vad kan man göra :P

2008-09-24 @ 14:44:27
URL: http://annainusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback